Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 08:10Som Lars och Jan.
Korta ner steget är väl vanligaste tipset och passar nog de flesta.Vid brant utför är ju avståndet fot till mark vid landningen större så kroppsvikten känns extra.
Längden på loppet + antal backar är ju också en faktor.
Som Lars och Jan.
Korta ner steget är väl vanligaste tipset och passar nog de flesta.
Vid brant utför är ju avståndet fot till mark vid landningen större så kroppsvikten känns extra.
Längden på loppet + antal backar är ju också en faktor.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:36Tack för alla bra tankar.
Det ska inte vara problem att hitta backen att träna i då jag bor i Åre. ( Inga taskiga kommentarer nu om mitt utförsproblem boende i Åre!;)
Det är ngn månad kvar innan snön ger sig häruppe så innan jag tar tag i utförslöpningen
Tack för alla bra tankar.
Det ska inte vara problem att hitta backen att träna i då jag bor i Åre. ( Inga taskiga kommentarer nu om mitt utförsproblem boende i Åre!;)
Det är ngn månad kvar innan snön ger sig häruppe så innan jag tar tag i utförslöpningen
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 17:41Jag har börjat köra backe redan nu i Gesunda. Det fungerar utmärkt att springa i de pistade backarna. Ja, jag fick grym träningsvärk efter första passet, men nu 3 vändor senare så känns det OK.
Det finns nog ingen genväg på att bli bra på att springa nerf
Jag har börjat köra backe redan nu i Gesunda. Det fungerar utmärkt att springa i de pistade backarna. Ja, jag fick grym träningsvärk efter första passet, men nu 3 vändor senare så känns det OK.
Det finns nog ingen genväg på att bli bra på att springa nerf
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 21:24Om man bor i Åre med omnejd,
vägen upp ifrån E14 bakom Totthotell och upp till Fjällgården är perfekt att köra backträning i på vintern,upp ned 4-5 ggr bränner skönt i benen!
http://aktivtraning.se/rundan/undersaker/backintervall-vinter
Om man bor i Åre med omnejd,
vägen upp ifrån E14 bakom Totthotell och upp till Fjällgården är perfekt att köra backträning i på vintern,upp ned 4-5 ggr bränner skönt i benen!
http://aktivtraning.se/rundan/undersaker/backintervall-vinter
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 21:30Tre ordningsfrågor till Jonas: Vad har du för skor för att springa nedför en pistad backe?, springer du uppför också?, vad har du för hållhake på pistvakten?
Tre ordningsfrågor till Jonas: Vad har du för skor för att springa nedför en pistad backe?, springer du uppför också?, vad har du för hållhake på pistvakten?
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 10:17Att springa och bromsa utför passar inte mig, sliter hårt och känns jobbigare än att släppa på och "rulla" utför backen :)!
Att springa och bromsa utför passar inte mig, sliter hårt och känns jobbigare än att släppa på och "rulla" utför backen :)!
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 20:34Svar på frågorna:
Asics DS-trainer fungerar. Det är fortfarande "torrsnö" i backen.
Japp, självklart springer jag även upp. Springer den långa "flacka" baken upp och den tvärare ner.
Brukar springa innan kl 10 på helger eller efter 16 på vardagar (Då är b
Svar på frågorna:
Asics DS-trainer fungerar. Det är fortfarande "torrsnö" i backen.
Japp, självklart springer jag även upp. Springer den långa "flacka" baken upp och den tvärare ner.
Brukar springa innan kl 10 på helger eller efter 16 på vardagar (Då är b
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 20:42DS-trainer! Imponerande. Jag tycker att de är som blanka sommardäck undertill.
DS-trainer! Imponerande. Jag tycker att de är som blanka sommardäck undertill.
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 08:20Jag vill bara slänga in ett GRATTIS till desom ens funderar på att löpa upp och ner för backar och berg !
Jag vill bara slänga in ett GRATTIS till desom ens funderar på att löpa upp och ner för backar och berg !