Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har liten och halkig erfarenhet av att springa vintertid och inför den annalkande slippriga, sliriga delen av säsongen behöver jag tips på hur skorna kan göras säkrare. Någon?

Tja, jag brukar köra med broddar (kör helst utan, men använder dem när jag verkligen behöver) och det finns billiga att köpa på Biltema. Annars måste man väl köra med olika varianter av löparskor?? Alltså ha flera par hemma vilket jag tycker är för dyrt.

Billigaste _bra_ dubbalternativet är att lämna in ett par inkörda skor till "DäckdubbarNisse" och låta dubba dem (gammalt orienterarknep). 🙂
Ett ännu billigare alternativ är att springa litet försiktigare och kanske undvika vanskliga ställen. Det räcker

Det finns bara en sko för vinterbruk: ICEBUG!

De ser rejäla ut...

Apropå "Dubbdäcksnisse", talade en gång med en kille som köpt skruvdubb som han satte i själv på ett par gamla löpardojor.

Ngn som vet var man köper sådana dubbar?
Har ett par Pegasus som inte är slut som jag gärna skulle perforera, då de inte är slut, m

> Det finns bara en sko för vinterbruk: ICEBUG!

Det beror på var man springer. Nu har ju i.o.f.s. Icebug modeller för att täcka in det mesta, men Asics Arctic är ju ett alternativ till t.ex. MR3 Extreme med dämpning för de som springer på hårt/stumt och

ICEBUG skon verkar toppen, men finns den bara ner till stl 37? E de ngn som vet?!

Om det är sådana skruvdobb som man har på fotbollsskor du menar så köper man dessa i vanliga sportaffärer, typ Team Sportia.

Hur har du tänkt att fästa dem, i en fotbollsskors sula finns det gängor som passar...

jag måste bara hålla med ICEBUG är riktigt bra dubbskor om man vill löpträna under de halkiga tiderna på året, har själv ett par som jag imprincip kan springa på is med utan att drutta på ändan:-)