Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Måste sticka ut hakan lite här. Är det ingen som funderat på att skippa detta med piggar? Finns inget så fostrande som att springa när det är halt ute. Lätta snabba steg belönas medan tunga klumpedunsar riskerar att fälla dig 🙂 Blir man alltför gnällig

> Är det ingen som funderat på att skippa detta med piggar?

Jag köper flera par trailskor varje år. De flesta av dem är odubbade. 🙂

jag tänker köra på i mina vanliga skor denna vinter & se hur de går, inte alls sugen på att köra med dubbar....får se om jag ändrar uppfattning 🙂

Som den löparamatör jag är håller jag mig nog inne och tar rejäla promenader i mina kängor och satsar på att få skidorna vallade den här säsongen 🙂

Jag kör utan piggar. Upplevde det som extremt uppbyggande förra vintern.

Jo, om det blir så mkt snö och lite is som fallet var förra vintern behöver man ju inga hjälpmedel.

Men GBG-vintern kan ju innehålla veckolånga perioder med isklädda trottoarer och cykelbanor, men jag satsat nog också på att klara mig utan tillsvidare.

ja isklätt i GBG är lagom kul.... har dock inga broddar heller, men får vara inomhus då och sporta.

Letade frenetiskt efter mina broddar i fredags just när jag skulle iväg .. tror NÅGON att jag hittade dem?

Var gömmer man sina broddar? Eller har maken lagt dem på ett genomtänkt ställe kanske?

Jag både cyklar och springer med dubbar från biltema, dock inte samma! Liten investering, mycket glädje.

Biltemas dubbdäck för cykel är billiga och OK. Man kan cykla alla isiga dagar istället för att stå över passet. Har haft några underbara söndagmorgna

Går att köpa speciella skodubb som skruvas i skorna här:
http://www.maxi-grip.se/halkskydd.php

Har precis beställt, så jag har inte hunnit testa ännu.
När dom kommer så har jag nog några över.

Kommer att blogga om resultatet på min personliga blogg som