Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUtvärdering och planering
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu har vissa gått in i säsongsvila och andra är snart där och då skulle jag vilja påminna om att det kan vara bra att stämma av läget innan man tittar framåt och planerar för nästa säsong.

Hur mycket tid lade du på träningen egentligen? Många tror att de

Den här tråden kom som ett brev på posten. Har precis bestämt mig för att sätta både långsiktiga och kortsiktiga mål inför nästa säsong.

Dina frågeställningar är precis vad jag behövde för att komma igång.

Tack! 🙂

Löpvila!? 😉

Man gör som man vill med löpvilan men det kan vara rätt skönt både för skallen och kroppen att ta en kort period med helvila från löpningen om man tränar mycket.

Bra tråd.

Min årsavslutning tävlingsvis var Berlin Maraton(första maran) och sedan dess har jag varit lite i ett vakuum.Närmast veckorna blir det försiktig löpning men vad är smartast att göra sedan?

Styrketräning för att kunna bygga större bas för att

Styrketräning kan vara bra att lägga lite extra tid på under vintern. Då lär den inte störa några snabba kvalitetspass.

Att ha en grov planering över hur man vill träna under grundträningen tycker jag är att rekommendera men det absolut viktigaste är att

är man förkylningsloser är sjukdomstiden ett bra alternativ

kul annars att planera vila och när den väl är över så torskar man på virus

been there doing that

Finns det något färdigt styrketräningspriogram för löpare?
Planlöst ryckane i vikter är inget för mig.

Jag har en grovplanering:

Tis.Backe på lunchen tillsammans med kollegerna.

Tor.Snabbdistans eller intervaller.Inför Berlin blev det mest förstärkt di

Jag är sådan där som gärna tar löpvila över jul och nyår, det är tillräckligt lång period med god mat och sömn för att kroppen skall vila ut.

Jag har inte tid med löpvila...
Började jogga någon gång i juli och började registrera på Funbeat i augusti. Mina rundor är nu på 7-8 km och det går långsamt. Om jag ska klara Göteborgsvarvet i maj (och det ska jag!) behöver jag öka både längden och farte

12