Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVåga sig på Göteborgsvarvet?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
hade tänkt ev. springa Gbg-varvet, men efter att ha låtit löpning stå till sidan för annat under vinterhalvåret så har jag tänkt att det inte är riktigt läge - utan att jag får träna inför St Eriksloppet istället.

Men, fick ett plötsligt jättesug

verkar som att vi är i ungefär samma situation. Har inte tränat kopiöst (läs: ytterst sparsamt) inför varvet, men! jag kör igång nu.

Du vet nog innerst inne att inga svar i världen kommer att hjälpa dig sprionga varvet snabbare och att ingen kan förklara

Ja du, William, jag vet nog det... 🙂

Och jag tror också att gränsen går där, vid 2 mil alltså, på vad man kan fixa på ren vilja (om man iaf har rätt grundkondition vill säga!)

Träningsupplägget, ja, nog bör jag iaf öka dosen för löpningen nu (och jag

Klart du klarar varvet. Försök öka på långpassen så mycket du kan, men max 10% per gång.

Jag skulle nog dock, OM du vill springa tre gånger i veckan låta ett vara kvalitetspass, dvs intervaller eller backträning. Och långpasset är självklart viktigast,

Härligt pepp... 🙂

Och tack för input! Det är nog, som ni säger, mkt klokt att ha ett intervall-inspirerat pass i veckan. Ska nog köra på det (och hoppas att mitt halsonda jag har nu ger med sig).

Jag sprang första gången när jag var 13, utan längre pass än milen bak mig. Tackade ja att springa för mammas kompis 5 timmar innan start... Kanske inte att rekommendera, men gick bra på 2 timmar och utan skador.

Jag tror att 21 km klarar man av på ren