Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVägar för racer i Stockholm redan …
You need to log in to create posts and topics.

Jag cyklade Gärdet runt för några dar sen, på racer. Men det är inte så mycket mer än "innerstan" 🙂

Jag körde racer mot Färingsö idag. Startade i Sundbyberg och det var rätt dåligt före fram till Drottningholms slott ungefär. Från FRA och framåt var det för det mesta klart godkänt! Snön låg kvar på några enstaka ställen. Vid Mörby körde jag på bilvägen

Ni är bra otåliga att ta fram dyrgriparna i blötgruset och på isfläckarna, hav tålamod! 🙂

Söder om stan funkar vägarna Huddinge-Haninge via Lissmavägen bra + även Dalarövägen och runt Årsta havsbad. Mötte fyra landvsägscyklar till under morgonen. Dock ligger snön och isen på de mindre vägarna.

Körde Danderyd-Sollentuna-Väsby via Vässjöbacken och Frestavägen(?) igår. Snustorrt och det gick hur bra som helst med racer.

Racer går utmärkt nu på de "större" vägarna! (H)

Körde samma väg som Oskar fast åt andra hållet och det skulle ha gått bra med racer även på den sidan vägen. Jag körde dock hybrid. Vill inte skämma bort mig med racer ännu.

Körde Stan-Sollentuna-Danderyd-Stan igår. Partierna på bilväg gick bra, men cykelvägarna var väldigt grusiga. Värst en lite issjö precis vid Danderyds sjukhus-rondellen.

Körde från Ösmo till Skarpnäck igår, och Nynäsvägen var någotsånär grusfri fram till Västerhaninge, där cykelbanan blev grusväg. Dubben rasslade fint och gav extra mostånd.

Peter

Jag pendlar med MTB med smala slicks på. Funkar nu, men det är i innerstaden. Gruset får man passa sig lite för, dvs undvika cykelbanorna här och var.

Jaru, i förorten är det fortfarande minst 2 cm vasst grus på cykelbanorna. jag har slutat räkna punkteringar.