Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNya joggare 2009Välkomna
You need to log in to create posts and topics.

Vad ska vi göra av denna grupp tycker ni?

Vi börjar med en kort presentation av oss så här:

167 cm lång.
83 kg.
Klarar jogga i 4 minuter.
Började jogga den 6 juli 2009.
Mål: Maraton så klart * KEEP ON DREAMING * (H:)
Delmål: Springa 2,5 km i minst 8 km/h och utan att stanna.

Obs! Farten i joggi

Ok

158 cm lång
68 kilo (ska neråt)
Har som mest joggat i 25 minuter i sträck. Då kom jag 3 km på de 25 minutrarna, så lite snabbare än promenad med inte mycket. Hastigheten ska klart bli bättre 😀

EDIT: Började joggingträna 5 maj.

192 cm
103 kg
Joggar oftast 4-5 km, tempo runt 7 min/km
Började jogga i slutet av maj 2009.

Joggat som längst 6 km. Käkar Metropolol (sänker pulsen) vilket inte är helt optimalt för joggingen! Mål att få bättre allmänkondition, att klara 5 km på halvtim

Ah, javisst. Man ska skriva när man började jogga också!

163 cm
74 kg
Springer just nu 3,5km på 25-30 min (beror på dagsformen)

Joggar i ett ganska så lugnt tempo, i uppförsbacke så springer jag pyttelite snabbare än min kille (som är 183 cm lång) som går.
Började springa 22 juni. Började med kortare sträckor

Jag är 164 cm lång.
53,8 kg.
Klarar att jogga i 6 minuter i rad. (följer ett program och har aldrig provat att jogga så långt jag orkar än)
Började jogga den 23 juni 2009.

Jag funderar på att ge mig ut någon kväll och jogga så långt jag orkar, få se hur

Det är också svårt att jämföra varandra och sig själv när man registrerar gång/löpning. Vi kanske ska ha ett slutprov varje månad där man springer så länge man orkar och det registreras som enbart "löpning"?

Det är också svårt att jämföra varandra och sig själv när man registrerar gång/löpning. Vi kanske ska ha ett slutprov varje månad där man springer så länge man orkar och det registreras som enbart "löpning"?

Lätt Ida, det är bara att testa 😀 kan alltid vara intressant å se hur långt man tar sig. Kan även bli en riktigt boost för självförtroendet!
Gäller bara att inte ge upp om det inte går så bra som man hoppades.