Quote from Guest on 5 May 2010, 17:30Jag har ett par nya lätta skor som jag är helt ovan vid att springa i. Jag vill vänja mig långsamt men hittar inte riktigt något bra och smidigt sätt. Jag vill dessutom vara ganska uppvärmd när jag springer i dem. Jag ser två alternativ:
1. Spring på löpb
Jag har ett par nya lätta skor som jag är helt ovan vid att springa i. Jag vill vänja mig långsamt men hittar inte riktigt något bra och smidigt sätt. Jag vill dessutom vara ganska uppvärmd när jag springer i dem. Jag ser två alternativ:
1. Spring på löpb
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 17:40Varför vill du göra så?
Att man inte vill börja köra alla pass i de nya skorna direkt är en sak, men vad är poängen med att ha andra skor på uppvärmningen?
Varför vill du göra så?
Att man inte vill börja köra alla pass i de nya skorna direkt är en sak, men vad är poängen med att ha andra skor på uppvärmningen?
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 18:07Det är väl ungefär som om/när man ska börja med barfotalöpning tänker jag... Det är väl inte bara att dra av sig skorna och sticka ut på en milslång runda och tro att det inte får några konsekvenser om man är ovan vid barfotalöpning?
Det är väl ungefär som om/när man ska börja med barfotalöpning tänker jag... Det är väl inte bara att dra av sig skorna och sticka ut på en milslång runda och tro att det inte får några konsekvenser om man är ovan vid barfotalöpning?
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 18:17Exakt, Malin!
Exakt, Malin!
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 20:42Starta från hemmet och spring en kort runda först med de gamla skorna?
Annars springer jag in mina skor genom att bara springa korta sträckor först och behålla de gamla ett tag. Men det är klart om man byter från väldigt dämpade skor till utan dämpning k
Starta från hemmet och spring en kort runda först med de gamla skorna?
Annars springer jag in mina skor genom att bara springa korta sträckor först och behålla de gamla ett tag. Men det är klart om man byter från väldigt dämpade skor till utan dämpning k
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 09:19Det är ganska stor skillnad mellan barfotalöpning och lätta träningsskor. Om det hade gällt FiveFingers eller liknande hade jag också bara använt dem under en del av ett pass, men att döma av din utrustningslista är det här Saucony A3.
Det är ganska stor skillnad mellan barfotalöpning och lätta träningsskor. Om det hade gällt FiveFingers eller liknande hade jag också bara använt dem under en del av ett pass, men att döma av din utrustningslista är det här Saucony A3.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 10:33SÅ stor skillnad är det inte på dämpning och stabilitet i lätta skor vs mängdträningsskor. Jag tror du lugnt kan bara dra på dem och springa veckans kortaste runda utan att oroa dig. Jag har i alla fall aldrig haft några problem med att göra så.
SÅ stor skillnad är det inte på dämpning och stabilitet i lätta skor vs mängdträningsskor. Jag tror du lugnt kan bara dra på dem och springa veckans kortaste runda utan att oroa dig. Jag har i alla fall aldrig haft några problem med att göra så.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 11:35Jag har liknande problem, i alla fall när jag är lite trött & sliten. Då känns de första löpstegen lite besvärliga i de lätta skorna, främst för vaderna, som inte är så mjuka & spänstiga som de behöver vara för att framfotisättning som de lätta skorna upp
Jag har liknande problem, i alla fall när jag är lite trött & sliten. Då känns de första löpstegen lite besvärliga i de lätta skorna, främst för vaderna, som inte är så mjuka & spänstiga som de behöver vara för att framfotisättning som de lätta skorna upp
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 18:51Jag kanske har missuppfattat hela frågan.?...men nya skor tar man väl på sig å har dom på i typ en veckas tid som liksom vardagsskor...innan man ens börjar tänka på tanken att börja jogga eller till och med springa i dom..Runners World 1994 :5.....!?
Jag kanske har missuppfattat hela frågan.?...men nya skor tar man väl på sig å har dom på i typ en veckas tid som liksom vardagsskor...innan man ens börjar tänka på tanken att börja jogga eller till och med springa i dom..Runners World 1994 :5.....!?
Quote from Jonny Persson on 6 May 2010, 19:38Jag plockar upp dom nya skorna ur kartongen och sen sticker jag ut på en runda. Garanterat inte ett långpass som första pass men upp till milen kan jag dra direkt i ett par sprillans skor även om det för mig är en helt ny lättare modell.
Men då är jag oc
Jag plockar upp dom nya skorna ur kartongen och sen sticker jag ut på en runda. Garanterat inte ett långpass som första pass men upp till milen kan jag dra direkt i ett par sprillans skor även om det för mig är en helt ny lättare modell.
Men då är jag oc