Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVänja sig vid skor
You need to log in to create posts and topics.

12

Mackan, jag gör likadant. Ingen respekt alls!

Hittills har det aldrig varit några problem. Lite vadkramp blev det på slutet när jag testade Saucony Kilkenny första gången men det skyller jag snarare på farten...

Vid fjolårets Gtbg-varv köpte jag nya skor, dagen till ära... 🙂 Funkade bra, var dock samma modell jag haft tidigare, så det gills kanske inte 😉

Tack för alla tips! Jag brukar också köra direkt i nya skor, men eftersom de här nya Saucony A3 skiljer sig ganska mycket (tycker jag) mot de jag har till vardags som har pronationsstöd tänkte jag att det kanske vore bra att starta lite lugnt.

Markus, d

Nar jag var barn la man sig i badkaret med de nya (forbolls)skorna. Sen var de klara att användas. Det var nån slags trick för att få skorna att forma sig kring foten tror jag.
Gör man inte så längre? 🙂

Jag sticker också ut direkt på löprunda med nya s

Hur mår knäna (etc) om man växlar mellan flera par skor med olika grad av pronationsstöd? T ex ett par neutrala och ett par med ganska kraftigt pronationsstöd?

Har inte haft problem med knäna av att växla mellan Asics GT-2140, Saucony Type A2, VJ Integrator, Asics Kayano XII. Men då har jag gått från extrem overstriding till ett normalt mellanfotssteg.

Pronerar rätt rejält så att fötterna viapar runt duktigt u

12