Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärk i höften
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Nya problem som jag behöver vädra med er. Sommaren har kantats av icke-löpningsrelaterade aktiviteter som cykling på Gotland och bestigning av Kebnekaise. Jag tog en rejäl vila efter fjällvandringen eftersom jag kände mig lite sliten.
Nu har jag gj

Kan du specifiera lite mer vart i höften du har ont`?

Jag hade också nyligen besvär med höften men jag lyckades bota det med massage, stretching och sidoplanka. Dessutom har jag börjat springa med lite kortare steg vilket har gjort underverk.

Hej Helen....Jag har haft ont i höften i år oxo. Strålar det lite ner i låret och känns i knät så har du fått en bäckenförskjutning...å då är det Kiropraktor/Naprapat som gäller. Mitt ena ben var tre centimeter längre än det andra...men efter noggrann und

stretchar du höftböjarna ordentligt?? ja får det när ja gör övningar ja inte är van vid.. då brukar ja stretcha höftböjarna.. ja gör det ligger på ett bord med nästan hela rumpan utanför så står kompis framför benen ja sätter min fot mot personens bröstk

Hej igen,

Sara, det har varit en molande värk som utgår från höften och går ned mot knät. Jag har samtidigt haft smärtande benhinnor vilket jag inte har särskilt ofta.

Jag har nu vilat. Alltså spelat fotboll med barn, badat, helkväll på Liseberg, städ

och tack för era bra tips! (L)

Om du följer det onda med fingrarna, går de ner till utsidan av knät eller insidan. Det sitter två muskler som går ner där och de behövs stretchas på olika sätt. Min massör brukar va på den som går över i knät. Det uppskattas inte just för stunden kan jag

Kiropraktor/Naprapat kostar några kronor naturligtvis...vänta en vecka till....men boka sedan tid....Mitt tips.

Jag har bråkat med en diffus värk i höfterna till och från under de senaste två åren. Första gången uppstod det efter att ha sprungit mitt livs första halvmara och sen två veckor senare med mitt livs första fjällvandring med tung packning. Höfterna höll p

12