Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärker i benen när jag springer
You need to log in to create posts and topics.

12

Bra. Kanske Johnny N har rätt, att du bara behöver stretcha. Personligen tror jag inte att det är så, men min åsikt kan man stuva ner i grishinken, prova! Jag skulle älska om det var så att det var det som var problemet!

KONTAKT MED PRIMÄRVÅRDEN:
Jag har

Johnny: Om det är ischias och hon ska ligga på rygg och stretcha ut detta så är väl srisken väldigt stor att hon triggar ischiasnerven mer vilket ger mer smärta? Då är vi iofs närmare en diagnos, men jag tror också läkarkontakt med en detaljerad beskrivn

Stretching är inte nån lösning på nånting...

Jag ringde hälsocentralen igår och hon sa det är ingen fara du är så ung (27 år). Du behöver inte träffa någon läkare, hon sa antiinflammatoriskt eller ringa sjukgymnast. Men jag är inte ute efter några övningar att göra, jag vill ha någon som trycker på

Mikaela, ett allmänt tips.
Om du oroar dig över din värk i benen så skall du inte acceptera detta besked. En sjuksköterska kan inte göra denna bedömning per telefon och din ålder har ingenting med detta att göra.
Du måste vara specifik (precis som Anders

Jag tror jag ska prova å ringa på fredag igen, jag har inte tagit några tabletter för jag vill inte äta de egentligen.
Nu gör de som ondast när jag går i trappor de gör så ont och jag haltar fram på höger benet då. Kan inte alls springa heller. Gå går rät

Be att få kollat för Borrelia!
Eller mineralbrist av något slag?
Och acceptera inte svaret från sköterskan om du har så ont!
Hur länge är det sedan du tränade?

En kollega till mig fick alla möjliga symptom med hemsk värk som dök upp än här än där i krop

Jag tycker att det låter som en disk trycker på en nerv - det kan få precis den effekten!

Har inte tränat sen i söndags.
Försöker vila men det gör ju fortfarande ont.
Vad kan man göra om det är en disk som trycker på en nerv?

12