Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärmelöpning
You need to log in to create posts and topics.

Hur hanterar ni värmen? Jag springer på natten, oftare än på dagen åtminstone.

Det har gått så långt att jag börjat använda träningskläderna i värmen eftersom de har bättre fukttransporterande egenskaper och svalkar bättre än vanliga kläder...

Försöker ta mig ut så tidigt som möjligt, men det är lite problem när jag försöker släpa med resten av familjen - den enda som tycker att det är en bra idé att vara vaken och göra sig redo kl 600 är hunden.
Tar med en ryggsäck med te, kallt vatten och spo

Jag är nog på samma sidan som resten av familjen, så tidigt är jag inte människa nog att springa 😀
Kaxigt att du orkar! 😀

Jag har förvånat mig själv denna sommar!
Jag överlever värmelöpning, men jag tycker inte om den!
Jag som svettas som en tok och helst har kortbyxor på vintern... Jag har sprungit varannan dag hela tiden. Jag har dock inte ökat distans enligt min rehabplan

OM man tar sig upp vid 6-tiden så kan man ta sig ut före sju, innan värmen är olidlig. Fast det ska bli svalare idag eller? över 20 hela natten men inte så mkt varmare nu på morgonen.

Jag har också förvånat mig själv i år, precis som Jenny - jag brukar avsky att springa när det är över 20 grader varmt och nu är jag ute och gnetar på i 25-28 grader flera gånger i veckan... Kanske har man hunnit acklimatisera sig lite? Jag har inte några

Har också svårt för värmen / hettan. Klarar den dåligt. Tidigt/sent är ett sätt att mildra, har också anpassat vägvalet efter skugga och/eller fläkt från vinden.

I stor utsträckning har jag också avstått från löpning, och valt idrotter med mer fartvind.

Jag avskyr att springa när det är varmt. Men som någon skrev tidigare; jag upplever att jag vant mig vid värmen denna sommar.

Mitt bästa tips är att blöta ner sig. Jag har klippt av benen från dotterns tights, de sitter fint på mina underarmar. Så blöter