Quote from Guest on 26 May 2010, 10:32Hur mycket påverkar värme rent tidsmässigt vid ett lopp? Till exempel vid Gbg-varvet för att ta ett aktuellt exempel?
Hur mycket långsammare var det rimligt att springa i år med tanke på värmen? Någon sa 5-10 minuter - kan det stämma?
Hur mycket påverkar värme rent tidsmässigt vid ett lopp? Till exempel vid Gbg-varvet för att ta ett aktuellt exempel?
Hur mycket långsammare var det rimligt att springa i år med tanke på värmen? Någon sa 5-10 minuter - kan det stämma?
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 10:42Vi snackade lite om det i mål. Några stycken som sprang på 1.17-1.23 tappade alla ca 2min. Sedan var det några stycken som sprang på ca 1.42-1.45 som alla tappade ca 3min. Långsammare löpare tappade antagligen mer. Där kan det nog stämma med 5-10min.
Hög
Vi snackade lite om det i mål. Några stycken som sprang på 1.17-1.23 tappade alla ca 2min. Sedan var det några stycken som sprang på ca 1.42-1.45 som alla tappade ca 3min. Långsammare löpare tappade antagligen mer. Där kan det nog stämma med 5-10min.
Hög
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 10:46Ja, mycket intressant.
Så då kan jag strängt taget säga att jag sprang på ca 2:13 nästa gång någon frågar? Härligt!
Ja, mycket intressant.
Så då kan jag strängt taget säga att jag sprang på ca 2:13 nästa gång någon frågar? Härligt!
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 11:41Inga påhittade tillägg eller ursäkter räknas. Så brukar jag tänka. Men vissa gillar ju att spekulera i och interpolera resultat - så kör hårt 🙂
Inga påhittade tillägg eller ursäkter räknas. Så brukar jag tänka. Men vissa gillar ju att spekulera i och interpolera resultat - så kör hårt 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 12:04Då får man ju lägga till för backar och trängsel också, jämfört med en platt, gles, kall halvmara som Stockholm tex.
Man kan ju jämföra placering istället, i % av fältet. Då var jag dubbelt så bra i Gbg som i Sto, trots att Sto var 43s snabbare.
Då får man ju lägga till för backar och trängsel också, jämfört med en platt, gles, kall halvmara som Stockholm tex.
Man kan ju jämföra placering istället, i % av fältet. Då var jag dubbelt så bra i Gbg som i Sto, trots att Sto var 43s snabbare.
Quote from Johan T on 26 May 2010, 12:11Jämfört med Kungsholmen Runt som gick två veckor tidigare sprang Anna von Schenck 76 sek långsammmare, Niklas Sydow sprang 29 sek långsammare. Johan Nordström sprang 18 sek snabbare.
Jämfört med Kungsholmen Runt som gick två veckor tidigare sprang Anna von Schenck 76 sek långsammmare, Niklas Sydow sprang 29 sek långsammare. Johan Nordström sprang 18 sek snabbare.
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 12:31Hur mycket fortare hade topp-3 (1:01:10, 1:01:22, 1:01:40) sprungit på om det varit svalt och platt? Räknar man på 2min hade de två första underskridit världsrekordet... 🙂
Tror förvisso G-mans uppskattningar kan stämma ganska bra, men de gäller då i ge
Hur mycket fortare hade topp-3 (1:01:10, 1:01:22, 1:01:40) sprungit på om det varit svalt och platt? Räknar man på 2min hade de två första underskridit världsrekordet... 🙂
Tror förvisso G-mans uppskattningar kan stämma ganska bra, men de gäller då i ge
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 13:08Topp 3 var ju kenyaner, som vanliga år antagligen springer långsammare än de kan för att det är för kallt, i motsats till oss tjocka nordbor som underpresterar när temperaturen går förbi +15C.
Kollar man tiden för plats 100 istället ser man 2 minuters s
Topp 3 var ju kenyaner, som vanliga år antagligen springer långsammare än de kan för att det är för kallt, i motsats till oss tjocka nordbor som underpresterar när temperaturen går förbi +15C.
Kollar man tiden för plats 100 istället ser man 2 minuters s
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 12:29G-mans siffror ger ett påslag på något under 3%. Motsvarande procentuella justering av 61:10 kunde då blivit runt 59:30. Tvåan i loppet, Wilson Kwambai Chebet, har ett PB på 59:15.
G-mans siffror ger ett påslag på något under 3%. Motsvarande procentuella justering av 61:10 kunde då blivit runt 59:30. Tvåan i loppet, Wilson Kwambai Chebet, har ett PB på 59:15.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 18:12Det vekar ju som att dom flesta hade problen med värmen i år men inte jag.Klart att det var varmt men jag sprang 1min40sek fortare i år än förra,vilket gjorde att jag plockade 1703 placeingar mot förra året.
Men om jag hade sprungit på årets tid förra år
Det vekar ju som att dom flesta hade problen med värmen i år men inte jag.Klart att det var varmt men jag sprang 1min40sek fortare i år än förra,vilket gjorde att jag plockade 1703 placeingar mot förra året.
Men om jag hade sprungit på årets tid förra år