Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVårruset 2008 varsomhelst
You need to log in to create posts and topics.

12

Som anmäld till Tjejmilen eller för att jag sprungit den, elller kanske pga LTL? så fick jag ett reklamblad för Vårruset i brevlådan.
Och visst en 5 km uppvärmning på vårkanten låter ju bra ... men sedan läser jag om tidtagning och sånt:
"Vår Ruset är in

Trängsel vore inga problem om långsamma löpare höll höger och lämnade vänsterkanten av vägen fri för snabbare löpare.

Själv-seedning är nog guds straff till mänskligheten. 🙁

Självseedning skulle väl funka om inte gamla Agda, Gunvor, Bettan och hundra andra likadana tyckte de passade i första startgruppen med sina picnic-korgar och barnbarn i barnvagnar för de behöver så mycket tid som möjligt för att de ska hinna fika på väge

Mig får texten att mer tänka Blodomloppet, som går här i stan än Vårruset som går i i grannstan ... Nog för att Blodomloppet också lider av stockningar ...

Instämmer med föregående talare. Jag gillar stämningen och uppläget, man ska springa för att det är roligt! men det had underlättat ordentligt om alla kunde ha lite självinsikt och inte överskatta sin löpförmåga eller helt enkelt strunta i gruppindelninge

Håller med. De SKA inte starta i gruppen "springa" men gör det ändå :(.

Men får jag fråga - och jag menar verkligen fråga, ingen förtäckt spydighet från min sida - varför anmäler man sig till ett sånt här lopp om man är mera seriöst intresserad av löpning på tid?

Är inte tanken med evenemang som VårRuset att locka deltagare

Det där har jag också undrat över, trots att jag inte på något sätt hör till målgruppen för Vårruset varken ambitions- eller könsmässigt. Varför ställer ambitiösa löpare ens upp när de vet i förväg vilken sorts arrangemang det är? Och gnäller efteråt om h

Visst är det så, men jag tror att upplevelsen skulle bli trevligare för samtliga om alla startade i rätt (eller iaf nästan rätt!) startgrupp. Kan ju inte vara så kul att gå och prata när folk springer på en, trängs och kanske kommenterar beteendet i all o

Att det är ett gladlopp det fattar jag - jag har inte sprungit det - men det jag funderar på är attityden, och om folk har självinsikt och på ett trevligt sätt håller rätt fil så är det inget problem, men när folk är otrevliga för att man springer olika f

12