Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVårruset 2008 varsomhelst
You need to log in to create posts and topics.

12

Tyvärr är problemet inte isolerat till den här typen av lopp. Det dräller av folk som står för långt fram och korkar igen på massor av lopp. Som ett exempel kan jag berätta om förra lördagen när jag startade långt bak i andra led i ett skidlopp - Dolomite

Fredrika: Jag är inte seriöst intresserad av att springa på tid. Springa är inte min grej egentligen (bara kul att variera sig) så därför vill jag ha ett lopp som inte är blodigt allvar men så jag har nåt mål med att träna på att springa :D.

Vill ha ståh

Har varit med 3 gånger

Nackdelar är väll att personer startar i fel startgruper!! Bara för att bli klara lite fortare!!!!

Det positiva tycker jag är att jag alltid är i lag och vi kan sitta och mysa efteråt och babbla om alla man sprungit på eller spru

Vi har sprungit som en rolig grej på jobbet, och ifjol hade de vänt på fållorna så att de inte låg efter varandra utan i fil bredvid. Vi var fyra stycken som sprang (och 2 som promenerade) och vi hade bestämt att springa i andra fållan. Rätt som det är få

De senaste åren har vi åkt upp en buss från jobbet. I bussen snackas såklart taktik och slutsatsen brukar vara att de flesta ställer sig för långt fram "för alla andra gör ju så".

Själv följer jag mönstret genom att värma upp och placera mig med eliten,

Anne Marie, det gick absolut att förstå! Tack 🙂

Det är nog samma fenomen i samtliga såna här jippon där man själv kan bestämma i vilken startgrupp man ställer sig.

På tjejmilen förra året stod det folk i fållan på 50 och 60 min i jeans, en medelålders kvinna stod långt fram i 50 min fållan i snäv knä

12