Quote from Guest on 31 March 2012, 20:35Hej!
Jag är värsta sortens fryslort. När vi är ute i Östersjön tänker jag (innan jag hoppar i) att det vore trevligt att simma lite när vi lagt till. Jag brukar hoppa i och nästan vända i luften när jag känner hur KALLT det är. Det är ju oftast 17-21 gra
Hej!
Jag är värsta sortens fryslort. När vi är ute i Östersjön tänker jag (innan jag hoppar i) att det vore trevligt att simma lite när vi lagt till. Jag brukar hoppa i och nästan vända i luften när jag känner hur KALLT det är. Det är ju oftast 17-21 gra
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 20:45Jag har bara simmat en gång i kallt vatten med (för stor) våtdräkt och jag upplevde det som helt OK. Då var det 16 grader. Men det var ingen lång sträcka, bara en minitriathlon med 380 meter simning...
Med en tajtare mer välsittande våtdräkt hade det sä
Jag har bara simmat en gång i kallt vatten med (för stor) våtdräkt och jag upplevde det som helt OK. Då var det 16 grader. Men det var ingen lång sträcka, bara en minitriathlon med 380 meter simning...
Med en tajtare mer välsittande våtdräkt hade det sä
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 21:14Anna,
Min våtdräkt har varit super att simma i ända ner till 11grader. den enda brasklappen är att det var riktigt kallt om händer och fötter och lite brain-freeze dom första 5minuterna.
Jag har en våtdräkt från 2XU, men det är nog av mindre betydelse
Anna,
Min våtdräkt har varit super att simma i ända ner till 11grader. den enda brasklappen är att det var riktigt kallt om händer och fötter och lite brain-freeze dom första 5minuterna.
Jag har en våtdräkt från 2XU, men det är nog av mindre betydelse
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 23:29Ner till 15 - 16 inga problem alls vid långsim mer än fkallt första tre minuterna. Lägre temp än så blir det kallt om händer o fötter tycker jag. Men det finns ju sockor o handskar ... . Neoprenmössa är också bra om det är kallt.
(För länge sen dök jag
Ner till 15 - 16 inga problem alls vid långsim mer än fkallt första tre minuterna. Lägre temp än så blir det kallt om händer o fötter tycker jag. Men det finns ju sockor o handskar ... . Neoprenmössa är också bra om det är kallt.
(För länge sen dök jag
Quote from Funbeat user on 31 March 2012, 23:29Ner till 15 - 16 inga problem alls vid långsim mer än fkallt första tre minuterna. Lägre temp än så blir det kallt om händer o fötter tycker jag. Men det finns ju sockor o handskar ... . Neoprenmössa är också bra om det är kallt.
(För länge sen dök jag
Ner till 15 - 16 inga problem alls vid långsim mer än fkallt första tre minuterna. Lägre temp än så blir det kallt om händer o fötter tycker jag. Men det finns ju sockor o handskar ... . Neoprenmössa är också bra om det är kallt.
(För länge sen dök jag
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 09:28Hej!
Tack för svar! Om ni kan simma i 16 grader borde jag kunna simma i 19..
Nu blir nästa problem. Vilken modell och vad är rimligt pris. Jag hittade denna igår, det var då jag funderade på om man skulle slå till...
http://swimshop.klubbensport.se/A
Hej!
Tack för svar! Om ni kan simma i 16 grader borde jag kunna simma i 19..
Nu blir nästa problem. Vilken modell och vad är rimligt pris. Jag hittade denna igår, det var då jag funderade på om man skulle slå till...
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 10:03Om jag läser ditt namn rätt kanske en dammodell är bättre.
http://swimshop.klubbensport.se/Avdelinger/Swimshopse/Triathlon/Våtdräkt_dam/blueseventy-fusion---dam-TH1008X-p0000052025.aspx
Och kom ihåg att den ska vara obehagligt tight på land för att var
Om jag läser ditt namn rätt kanske en dammodell är bättre.
Och kom ihåg att den ska vara obehagligt tight på land för att var
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 12:01Det känns betydligt varmare med våtdräkt. Du behöver inte köpa det värsta om du inte siktar på att tävla seriöst. Köpte en våtdräkt på stadium, funkar perfekt att motionssimma i.
Det känns betydligt varmare med våtdräkt. Du behöver inte köpa det värsta om du inte siktar på att tävla seriöst. Köpte en våtdräkt på stadium, funkar perfekt att motionssimma i.
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 15:41Hahha!! Såg inte att det var herrmodell!!
Tack för tipset om stadium, ska kolla priserna där. Nej, jag behöver verkligen inget superduper. Bara något som får mig att komma ned i vattnet, stanna där (!!) och kunna simma en stund.
Hahha!! Såg inte att det var herrmodell!!
Tack för tipset om stadium, ska kolla priserna där. Nej, jag behöver verkligen inget superduper. Bara något som får mig att komma ned i vattnet, stanna där (!!) och kunna simma en stund.
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 15:42Komma ner är tricket, du blir snabbt varm av simningen
Komma ner är tricket, du blir snabbt varm av simningen