Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Sitter och funderar på om man ska investera i en Blue Seventy Reaction våtdräkt nu när det är rea på Lewasport.

Är ju helt ny på det här med triathlon, men hade iaf tänkt att köra Mazda Stockholm Triathlon i sommar, och då är väl våtdräkt ett krav

Det blir ju lättare att simma med våtdräkt.

Jag brukar alltid få en instängdhetskänsla i början på säsongen då jag simmar med våtdräkten så det brukar ta ett par pass innan jag vant mig vid den igen.. Om du ska köra tävlingar där det krävs våtdräkt är det absolut bra att börja vänja dig vid den i g

Började med Tri i år, o har inte simmat i våtdräkt förut (men dykt ... ). Det tar lite annorlunda på axlarna att simma i dräkt. Och den mentala omställningen kan ta ett tag att hantera. Men jag som är en tekniskt dålig simmare, simmar betydlig snabbare i

Hej,

Det låter ju helt klart som att det är en bra ide och börja simma med dräkt i tid.

Blue Seventy Reaction dräkten jag har kollat på är ju inte den dyraste modellen men heller inte den billigaste. Antar att den räcker att börja med, den lär ju iaf va

För mig går det lättare med dräkt -> tekniken far åt h-vete!
Flytet gör att man slipper jobba lika mycket med vattenläget!
Tog 5-7 pass i bassängen för mig att hitta tillbaka till tekniken utan våtdräkt!

Jag personligen tror att det är bättre att träna

Jag tappar i teknik men det går snabbare.

Fick för mig.. att när man inge behöver tänka på flytet så kan man fokusera på tekniken i stället 🙂 Man får lägga band på fart djävulen.

/Adrian

Missförstå oss rätt.... 😉
Det är mycket teknik att simma med våtdräkt med! Tyvärr bara inte 100% samma teknik som utan!

Hej,

Råkade just beställa en dräkt =)

/Adrian