Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu sitter jag här med min våtdräkt (för simning) och ser fram emot att snabbt kapa 15-20s per 50:a. Har sett videor på hur man tar på sig, läst att vaselin kan vara bra i nacken, och att klor och saltvatten och annat elände bör sköljas ur ordentligt efter

Det är smutsen på dig som duschen åtgärdar, så att duscha med våtdräkten på gör inte någon skillnad. Våtdräkt tas på när man är torr. Men det går ju att duscha och torka sig innan dräktpåtagning. (Efter det svettiga momentet kan man dock behöva en dusch m

ber om på hur kallt din simhallen har bassängen jag tror inte att du vill simma så mycket eller ofta inne.

jag klara inte mer än 30 minuter. sedan bli det för varmt.

söndag simma jag ca 3km inne sedan gick ut till sjön. det ta mig ca 15 minuter att ta

Inte ska du ha våtdräkt i bassäng!!!? Bara i hav eller sjö!

Inte blöta den innan du tar på den!

Nej, att den ska vara torr när den tas på är jag med på. Dock hörde jag att de mikro-mängder vatten som finns kvar i dräkten under säsong gör den lite smidigare.

Och jag tänker såklart inte göra en vana av dräktsim i bassäng, men jag tänker det kan vara

Klart att du måste testa i bassängen, alltid kul med uppmärksamhet!

Det blir jättevarmt att simma inomhus i våtdräkt. Men såklart måste du testa nya dräkten och dessutom så är det aningens för kallt att simma ute än så länge!

Martin: Jag försöker köra åtminstone 1 pass/vecka med våtdrätkt i bassäng från april till sommarn. Det för att få till tekniken med våtdräkt samt vänja axlarna med våtdräktssimning.

Dessutom tävlar ju simmare i våtdräkt (läs hajdräkt) 😉

Jag har en "hajdräkt" också, det väcker uppmärksamhet...

Jag testade min våtdräkt utomhus i helgen. Fantastiskt kul, bara det att jag frös så fruktansvärt om fossingarna att jag inte kunde vara i många minuter (11 grader tror jag det var i vattnet). Är det en vanesak eller hur tacklar ni andra det problemet?