Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ha ha, första gången på länge jag läser något vettigt angående hälsa & motion i aftonbladet 😀

Adrian:
OK. Så det är efteråt man ska skydda sig lite extra för det är då man är mer mottaglig för virus.

Alla:
Apråpå våtdräkt så finns det helkroppsmodell och halvkroppsmodell.
För extra frusna personer är väl helkroppsmodell att föredra?
Å andra sidan

Med halvkroppsmodell får du mindre flytkraft av våtdräkten. Tror det finns ett skäl till att de flesta triathleter simmar med heldräkt.

Läst på hyrvatdrakt.se att den ska sitta tight när man är torr, och att det kan kännas lite stramt och spänt, men att när man är i vattnet sen, så känner man inte av det. Det ska alltså nästan kännas som om den är för liten när man har den på sig i torrt

Varför är det konstigt? Du ska väl inte använda den på land 😉

Jo, jag tänkte ta på mig den hemma och sedan cykla ner till bassängen så man redan är ombytt och klar.......

Perfekt om simningen hade kommit som andra eller tredje gren i triathlon 🙂

Det viktiga är att den känns bra att simma med.

Ja, man får stå ut med att den smiter åt lite hårt i torrt tillstånd.
Önskar dock att man slapp detta obehag.

Associerar till klädesplagg; jag har alltid jeans med en viss procent stretchmaterial i så att man kan röra sig i alla vinklar och riktningar sa

På tal om tidigare nämnt bad utomhus i kallt vatten.
Gjorde mitt premiär sim utomhus igår nere i min sjö.
Och jag säger det, SATAN vad kallt det var för fötter, händer men främst ansiktet!
Körde med dräkt och badmössa, så resten av kroppen var det inga pr

Jimmy:

Grattis till första doppet, skönt att du överlevde. Hoppas dock att min sjö inte innehåller pollen. Lär avlida då av en kombination av frossa+allergiattacker+andnöd.
Avslutade du med funlight+vodka?