Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräktsköp
You need to log in to create posts and topics.

Jag är i våtdräktsköps tankar.. Min debut i öppet vatten (förutom allmänt badande och plaskade sommartid i bikini) blir vansbro tjejsim 2014. Men tycker mig inte hitta någon våtdräktsåterförsäljare här (bor i Borlänge), om någon har tips på butiker i Borl

jag tycker och har hört från en del återförsäljer att man ska gå efter vikt om du inte hamna i ett storlek med rätt vikt och längd.

jag är 177cm men köper dräkt för 187cm eftersom jag väga mer än den dräkt för 177cm är gjort för.

Den S4 är en bra dräkt.

Jag köpte min 2XU-dräkt via Wiggle. Gick på storlekstabellen (dvs efter vikt och längd) och den satt perfekt. Bra pris också.

Jag satt och kollade på deras storleksgudie och känner mig inte så mycket klokare... =P

Chest/bröstmått - 89cm = precis mellan S och M
Kroppsländ: 162cm
Vikt: 67kg nu, en målvikt på 60-62kg till årsskiftet..

Väntar lite med att beställa pga pågående v

Jag köpte våtdräkt på nätet och kollade på tabellen för märket ORCA, då S3. Om det är lite osäkert eller man velar mellan två storlekar så är det viktigaste bröstmåttet vad jag fått veta. Längden går alltid att anpassa, om det fattas lite på benen så gör

Jag är 164 cm lång och väger 65 kg och har en dräkt (2XU Z1) i strl S/M, den sitter som gjuten.

Det där med målvikt ger jag inte mycket för... Eller alltså: Köp dräkten när du ska ha den i den storlken du är i då. Om du inte når din målvikt eller om du k

Jag började med att beställa en från nätet, det f0nka inte alls så den skickade jag tillbaka. Istället tog vi bilen upp till Stockholm en dag och provade i en butik. Det blev mycket bättre.

http://www.surfspot.se/butik/#Stockholm

Jag är 165cm och väger 53 kg och beställde en Orca TRN Thermo (liknande S4 men några hundralappar billigare) i strl S från Wiggle i våras. Var och provade en liknande Orca i butik innan, även den i Strl S, där jag fick hjälp av butiksbiträden som konstate

och en av de störste anledning till att där inte finns flera butik i Sverige som sälja våtdräkt är de vet att folk prova de i butiken och sedan köpa online billigare, samma sak med skorna. 😉

ang Amanda S4 jag skulle tipsa Small.

även om du inte gå ner

jag fick redo på att Växjö dyksport kan ta hem HEAD våtdräkt om du vet vilket storlek.