Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräktsköp
You need to log in to create posts and topics.

Provsimmade min nya (size 7) Orca S4 nyss, den satt bra trots att jag är klart kortare. 167 cm, 77 kg, 107 cm (anpassad för 173-185 cm längd, 75-82 kg, bröstmått 98-104 cm). Var orolig att ärmar och ben skulle bli för långa, men icke. Hade jag vägt 72 kg

Tror min S4 är en medium. Har inte använt den i år men förra året när jag köpte den vägde jag kanske strax under 70 kg till mina 165 centimeter och hade ett bröstmått som enligt tabellen behövde en stor storlek. I jämförelse med andras passform hade min d

Amanda, om du kan ta dig till Vansbro så finns http://w-dyk.se/startsida/ som säljer simvåtdräkter. Går säkert ordna så att du får låna och provsimma fram rätt storlek i Vansbro simhall.
Ett tips.

Jag har precis köpt ny våtdräkt och har väl i samband med detta lärt mig lite mer.

Min gamla är en Orca S2 (ett par år gammal) - köpt från Wiggle. Gick efter tabellen och den är hyfsat rätt, men stel (svår att få av och på) och rätt orörlig i axlarna.
Ja

Tack för alla bra råd och tips, på Funbeat får man verkligen svar på de mesta man undrar över 🙂 Toppen!..

Jag väntar med att beställa till årsskiftet, men det lutar åt att det blir Orca 4s dräkten och i Small. Större blir jag ju inte i alla fall, inte å

Vill du spara en femhundring så tipsar jag om Zone3 Advance, enligt butiksförsäljaren jämförbar med Orcas 4S vad gäller tjocklekar/sömnad etc. Deras måttabell stämde perfekt på mig, kanske för att jag har turen att ligga mitt i ett viktspann, och jag är m

Tips - söker du på blocket med "orca" så får du en del träffar.

Det kanske är bättre att köpa en lite finare dräkt begagnad än att köpa en ny billig dräkt till samma pris.

jag ser nu att TYR Sverige har en 30% på allt med triathlon att göra

Riktigt bra pris, men de säljer inte Freak of Nature i min storlek (XL)
Dessutom köpte jag ju en våtdräkt för 2 veckor sedan.... 😉

Men med rean är det riktigt bra priser.

Jag köpte just Orca S4 inför långa Vansbron i år.
Jag köpte den i butik och fick hjälp med storleken.
Har en medium - är 178 lång.
Den sitter som en smäck!

Tipset är att prova i butik!