Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätska + vätskebälte
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en liten fråga. Om man springer 7 km och fyller på bra med vatten innan, behöver man då ta med ett vätskebälte?
Förstår att vid 25 grader behövs det .. men om det är lagom värme, behövs det då?

Tänkte om prestationsförmågan tappar mycket på en s

Man brukar väl säga att vid ansträngningar under timmen förbättras inte prestationen av vätskepåfyllning.

Däremot går nog återhämtningen snabbare.

Nej, det behövs inte. Inte vid 25 grader heller.

Jag brukar aldrig ha vätska eller närig med på rundor som är kortare än 15 km. Om det är över 25 grader varmt springer jag antingen kortare rundor eller tidig morgon/sen kväll när det oftast är svalare (i alla fall här i Sverige). För att göra en lång his

Nej det ska inte behövas. Jag har samma gräns att är passen upp till 15km har jag aldrig vätska med mig även om det är varmt. Vid högre intensitet skulle jag kunna tänka mig ta med vatten. Då är det i såfall om jag ska springa långintervaller och lägger v

Den som, likt mig, inte är van vid att dricka under löpning och vill se hur magen fungerar, kan man ju öva sig på att dricka på kortare sträckor. Jag dricker just nu på allt över 10 km, bara för att träna mig...

Då ska det vara ok med det jag dricker innan och under dagarna. Ifall prestationsförmågan hade förbättrats hade det varit intressant, men i och med att den inte påverkas behöver jag inte ha med vatten. Skönt 🙂

Tycker aldrig jag känner mig törstig heller

...appropå vätskebälte, nån som har nåt bra tips på vätskesystem/ryggsäck för liten packning?
Mors,

Jag köpte en Haglöfs Ace S (http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1141) och kompletterade med en billig blåsa från eBay. Har tränat med den korta rundor samt sprungit Ladonia Mountain Trophy motionsklassen. Är nöjd!

nån som kan rekommendera ett vätskebälte? Ska kanske springa ett 21km lopp i sep;)