Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätska + vätskebälte
You need to log in to create posts and topics.

Jag fick ett "Perfekta" bälte för en månad sedan och det funkar utmärkt, det som är bra är att jag tar olika många flaskor beroende på hur långt jag ska springa.

Jag hatar vätskebälten. Jag måste antingen dra upp det kring naveln och dra åt så pass hårt så andningen störs eller finna mig i att det åker omkring och ger skavsår kring höfterna.

Har skaffat mig en 1l camelback jag tycker fungerar bättre 🙂

Har aldrig varit ett fan av vätskebälten eller dylikt om det inte handlat om långpass. Sen jag flyttade till USA har jag dock fått lära mig använda bälte då det ännu så länge inte varit under 30 grader ngn gång när jag sprungit. Dock vet jag inte riktigt

Jag är helt ovan vid att använda vätskebälte men har precis köpt ett.

Nu är frågan, hur mycket och hur ofta skall man dricka? Och vad skall man dricka?

Jag tänkte mig använda vätskebältet när jag är ute mellan 60 och 120 minuter. Längre pass kör jag int

Jag dricker sportdryck var 20e minut när passen är längre än 60 minuter och då ca 1-1.5 dl varje gång. Ger en enorm boost för mig i alla fall. Jag är dock ganska lätt och svettas inte så mycket så det kan säkert behövas mer för andra.

Vanligt vatten eller saft räcker väldigt länge, i alla fall på pass under 120 minuter.