Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätska i knäna 🙁
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar få knäproblem vid lågmotståndslös träning som inlines, simning och cyckla med lågt motstånd. :/

Ja. Det var inte så länge sedan jag simmade och tyvärr kände jag i knäna då. Förstod ju inte vad det var då. Kanske hade varit annorlunda om jag kunde crawla, men det kan jag inte. Kan bara simma bröstsim (och ryggsim) och bensparken gjorde ont. 🙁

Det är verkligen trist med värk i knäna! Skönt i alla fall att du fått en diagnos och att det kommer att gå över av sig självt (hoppas jag!).
Tycker jag känner igen mig lite i det du beskriver- att det gör ont och blir stelt efteråt. Syns det på dina knä

Hej Karin,

Nej, det syns absolut ingenting. Dom är varken svullna på utsidan eller varma. Sjukgymnasten vickade liksom på knät precis under knäskålen och det var så hon kände att det var vätska i knäna tydligen. Det känns precis som du beskriver, när jag

Nä fy! det skulle jag inte heller vilja och det tror jag inte heller att man gör om det inte är rejält svullet och man har rejält ont.
Tänkte mest att jag kanske borde gå till läkarn för att få reda på om jag har vätska i mina knän eller det beror på någ

Ja gör det.

För mej var det en ren tillfällighet att jag fick veta det idag. Var på gymmet och träffade en av sjukgymnasterna som jobbar där. Frågade vad som sitter i knävecket och kan göra ont och då sa hon att det är knäleden - det känns som om det gö

Fia-Lotta, för det första; en knäled kan inte svullna upp. En led, oavsett var den finns i kroppen, består av ben, dvs skelettet. Det som känns som en "uppsvullnad" är i Ditt fall ökad mängd ledvätska.
Ledvätskan är till för att minska friktionerna emell

Jag tycker också att det låter som en överansträngning, och tro mig, det är bättre att kolla upp det ordentligt och rehabilitera det tills det verkligen är bra. Det är inget kul när lederna fortsätter krångla år efter år. Jag överbelastade mina knän för e

Tack Sylvia och Mimmi - ska fundera på om jag vågar.... (känns inte så kul att få en nål instucken i knäna, för det är vad jag antar att dom gör?)

Jag har tidigare bara sprungit på löpband, och har nu sprungit ofta och långa löppass på asfalt. Antar att

Fia-Lotta,

lika bra att bita i det sura äpplet och uppsöka en idrottsläkare direkt.

Du har nog börjat springa för långt på asfalt för snabbt. Det är lätt att göra när
konditionen är bra. Bättre att bli av med problemet nu än att fortsätta springa och f