Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätskebälte på armen
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! Nån som har erfarenhet av sånt "armband" man kan ha på armen med liten vattenflaska på? Sitter den bra på? Vill ha nåt komplement till det vanliga vätskebältet som kan bli lite skumpigt när man springer fort.

Tja det där med att man springer fort vet jag ju inget om...??!! Men jag körde faktiskt med tejpade små sådana här festisdrycker då jag kutade längre i terräng där det inte fanns vådis å där jag av någon anledning inte ville ha vätskebälte. Körde först me

Isåfall tycker jag att man lika gärna kan ha en liten flaska i handen.

Testa gärna Fredrik...med en liten flaska i vardera hand...typ 200 ml....Kanske är du starkare än vad jag är...absolut troligtvis typ....Men kolla ändå för typ kul skull. Jag trodde att det var en barnlek...men blev djävligt trött efter 4 km..;) Kul om du

Jag har testat. Jag har t.ex. sprungit större delen av en mara med en större flaska (50cl) än så i näven.

Oj då Fredrik....det var bra....då är vi nog jätteolika byggda eller så.? Jag blir skitstörd redan efter en kilometer...armrörelserna störs etc...mest det faktiskt..??!! Men då har du ju en jättebra grej att ta till utan vätskebälte så det är ju jättebra.

Jag köpte ett armband med liten flaska på Stadium, märke SOC. Plats för liten mp3-spelare och har en ficka (10x5cm) med dragkedja.
Fungerar ok utanpå när man har långärmat, men jag tycker inte så mycket om det när jag har t-shirt eller linne, dvs när arm

Det finns utmärkta handhållna flaskor. Jag själv höll i en vanlig flaska mina första och enda 11 mil i Spartathlon, segraren hade handhållen hela vägen (25 mil) till Sparta.

Jag tycker att SOC.s armband är lite litet. Jag har inte speciellt stora armar men måste ändå fästa den mellan biceps och armbågen för att få på den, och där är det inte speciellt bekvämt att ha den. Brukar skippa armbandet och ha flaska i handen.

Jo alltså grejen med armband är ju att slippa hålla flaska i handen. Jag är inte så förtjust att springa och hålla i grejer (tex flaska, mobiltelefon).. :/
Men känns dumt att köpa armband om det kanar ner eller skaver också, då är det ju bättre att hålla

12