Quote from Guest on 22 July 2012, 19:31Skall springa Lidingöloppet i slutet av september, mitt första långlopp någonsin. Skall man springa med vätskebälte eller nöja sig med de vätskekontroller som finns utmed banan? Fördelar och nackdelar? Tacksam för synpunkter!
Skall springa Lidingöloppet i slutet av september, mitt första långlopp någonsin. Skall man springa med vätskebälte eller nöja sig med de vätskekontroller som finns utmed banan? Fördelar och nackdelar? Tacksam för synpunkter!
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 19:41För min del räcker det med vätskekontrollerna. Jag tycker också det är skönt att springa utan att ha en massa grejer med mig. Gillar inte att springa med vätskebälte.
För min del räcker det med vätskekontrollerna. Jag tycker också det är skönt att springa utan att ha en massa grejer med mig. Gillar inte att springa med vätskebälte.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 19:42Ehhhhee.... kolla gärna tävlingsreglerna under punkten Egen Vätska....på många längre lopp så får man inte bära med sig vätska utan den ska stå på ett speciellt bord i anslutning till varje vätskekontroll...men det gäller väl bara dom däringa som springer
Ehhhhee.... kolla gärna tävlingsreglerna under punkten Egen Vätska....på många längre lopp så får man inte bära med sig vätska utan den ska stå på ett speciellt bord i anslutning till varje vätskekontroll...men det gäller väl bara dom däringa som springer
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 19:45Smaken är som baken men att bära vätska när det serveras längs banan tycker jag är att släpa på vikt i onödan.
Däremot har jag själv alltid bätskebälte på tävling, men bara med en enda tom flaska i vid start. Jag är nämligen kass på att dricka ur mugg oc
Smaken är som baken men att bära vätska när det serveras längs banan tycker jag är att släpa på vikt i onödan.
Däremot har jag själv alltid bätskebälte på tävling, men bara med en enda tom flaska i vid start. Jag är nämligen kass på att dricka ur mugg oc
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 20:01Jag håller med. Varför släpa med sig en massa extra vikt i form av ett vätskebälte när arrangörerna har det jämnt fördelat längs hela banan. När jag står på startlinjen i ett lopp så försöker jag vara minimalistisk i allt. Inte ens pulsbandet får följa me
Jag håller med. Varför släpa med sig en massa extra vikt i form av ett vätskebälte när arrangörerna har det jämnt fördelat längs hela banan. När jag står på startlinjen i ett lopp så försöker jag vara minimalistisk i allt. Inte ens pulsbandet får följa me
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 20:39Du behöver inget bälte. Vatten och sportdryck var 5:e km (ca) och banan (guleböj), saltkurka och bulle på ett par ställen. Sen finns det några "privata" ställen också, en med Coca Cola tom.
Du behöver inget bälte. Vatten och sportdryck var 5:e km (ca) och banan (guleböj), saltkurka och bulle på ett par ställen. Sen finns det några "privata" ställen också, en med Coca Cola tom.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 21:45Colan var slut när jag sprang.
Gel eller energitablett kan vara okej att bära med sig.
Colan var slut när jag sprang.
Gel eller energitablett kan vara okej att bära med sig.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 21:45Ett annat perspektiv:
Min mage "rasade" på mitt förra (och enda LL), förra året. Bestämde mig då att antingen bara dricka vatten eller ta med dryck som jag vet funkar med min mage. Det blir nog det senare.
Ett annat perspektiv:
Min mage "rasade" på mitt förra (och enda LL), förra året. Bestämde mig då att antingen bara dricka vatten eller ta med dryck som jag vet funkar med min mage. Det blir nog det senare.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 22:41...och har du då gjort kalkylen hur många sekundrar du tjänar på att bära med sportdryck jämfört med att dricka det vatten som erbjuds i kontrollerna?
...och har du då gjort kalkylen hur många sekundrar du tjänar på att bära med sportdryck jämfört med att dricka det vatten som erbjuds i kontrollerna?
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 12:51Det finns ingen anledning att släpa mat och dryck på tävlingar där arrangören har kontroller, OM inte arrangören rekommenderar det då avstånden mellan kontrollerna är långa.
Alltså...på Lidingöloppet släpar man inget med sig. Där är det kontroller var 5:
Det finns ingen anledning att släpa mat och dryck på tävlingar där arrangören har kontroller, OM inte arrangören rekommenderar det då avstånden mellan kontrollerna är långa.
Alltså...på Lidingöloppet släpar man inget med sig. Där är det kontroller var 5: