Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 16:11Jodå, det kan visst finnas anledning att "släpa" dryck på tävling: om ens mage inte tål den som serveras.
Bortsett från det tycker jag det är en smaksak om det är enklare att hala upp flaskan när det passar eller ta mugg vid stationen.
Jodå, det kan visst finnas anledning att "släpa" dryck på tävling: om ens mage inte tål den som serveras.
Bortsett från det tycker jag det är en smaksak om det är enklare att hala upp flaskan när det passar eller ta mugg vid stationen.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 16:13Man bör testa i förväg att man tål just den sortens sportdryck som serveras. De flesta magar tål de flesta sorters sportdryck, men det är undantagen som märks...
Man bör testa i förväg att man tål just den sortens sportdryck som serveras. De flesta magar tål de flesta sorters sportdryck, men det är undantagen som märks...
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 16:32Om jag inte tålde den sportdryck som serveras skulle jag prova med att dricka vattnet och komplettera med medhavd gel. Annars blir det rejält med vätska att släpa på...
Om jag inte tålde den sportdryck som serveras skulle jag prova med att dricka vattnet och komplettera med medhavd gel. Annars blir det rejält med vätska att släpa på...
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 18:50Jag tänkte ta 4 stycken perfekta-flask (mina vanliga 2.5 milspass gör jag på tre flask, bara vatten). Det är inte mycket. Jag lär inte behöva mer sportdryck än så, troligen inte mer vätska heller (men då finns ju vatten, om skulle behövas).
Hmm, väldans
Jag tänkte ta 4 stycken perfekta-flask (mina vanliga 2.5 milspass gör jag på tre flask, bara vatten). Det är inte mycket. Jag lär inte behöva mer sportdryck än så, troligen inte mer vätska heller (men då finns ju vatten, om skulle behövas).
Hmm, väldans
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 18:57Kosher och kosher. Inte helt smart kanske, att ta med sig när man slipper?
Kosher och kosher. Inte helt smart kanske, att ta med sig när man slipper?
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 19:27Jag undrar också varför det är så förfärligt att ta med vätska om man nu vill det?
Själva finessen med vätskestationerna är att man ska dricka och dessutom få i sig vätskan.Jag kan med lätthet springa i bra tempo och dricka samtidigt ur vätskebältsflasko
Jag undrar också varför det är så förfärligt att ta med vätska om man nu vill det?
Själva finessen med vätskestationerna är att man ska dricka och dessutom få i sig vätskan.Jag kan med lätthet springa i bra tempo och dricka samtidigt ur vätskebältsflasko
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 19:31Tibor har en känslig mage...å det första jag som gammal Morbus Chron-patient tänker är ju då....gör något åt detta i tid.Kolla upp allt som du kan på vårdcentraler å liknande innan det är för sent...! Tja sen så har ju en del andra i tråden funderingar kr
Tibor har en känslig mage...å det första jag som gammal Morbus Chron-patient tänker är ju då....gör något åt detta i tid.Kolla upp allt som du kan på vårdcentraler å liknande innan det är för sent...! Tja sen så har ju en del andra i tråden funderingar kr
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 19:46MS: Lär dig använd loppets vätskekontroller. De räcker gott och nästan alla klarar sig med dem. Arrangörerna till lopp ser till att det blir lagom. LL är inget extremt lopp ur vätske och energisynpunkt utan snarare rätt enkelt så det skall mycket till för
MS: Lär dig använd loppets vätskekontroller. De räcker gott och nästan alla klarar sig med dem. Arrangörerna till lopp ser till att det blir lagom. LL är inget extremt lopp ur vätske och energisynpunkt utan snarare rätt enkelt så det skall mycket till för
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 20:13Hehe, det här var ju lite roligt.. 🙂
För det första: Ja, det självklara förstahandsvalet är att dricka det som erbjuds. Det är mitt råd till TS. Ta reda på vad som ebjuds och prova hemma innan, bara.
Men:
Jag vet att en viss dryck ger mig jet-drift. U
Hehe, det här var ju lite roligt.. 🙂
För det första: Ja, det självklara förstahandsvalet är att dricka det som erbjuds. Det är mitt råd till TS. Ta reda på vad som ebjuds och prova hemma innan, bara.
Men:
Jag vet att en viss dryck ger mig jet-drift. U
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 20:23TK: Vill förtydliga. Mina kommentar inte var riktad till dig eller ifrågasatte vad du skrivit utan ett råd till TS. Jag vet flera som har problem med vissa sportdrycker tex men det bli ju 2:a-hands alternativet.
TK: Vill förtydliga. Mina kommentar inte var riktad till dig eller ifrågasatte vad du skrivit utan ett råd till TS. Jag vet flera som har problem med vissa sportdrycker tex men det bli ju 2:a-hands alternativet.