Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätskeintag vid träning
You need to log in to create posts and topics.

Förut sades att man var tvungen att dricka regelbundet, oavsett om man var törstig eller inte, dessutom att "det var för sent att dricka" när man blev törstig.

Senare forskning har visat att så inte är fallet.

Därför rekommenderar allt flera att man ska

- Markku, prova gärna dessa teorier på någon långdistans så får du se om det stämmer.

Själv dricker jag var 15:e minut och äter var 30:e minut på pass som är längre än 4 timmar.

håller med peter! drick helst mkt kvällen innan långdistans (vatten altså).

och drick regelbundet! det är inte äns värt att prova nått annat enligt mig.
får man hammaren p g a vätskebrist så blir det svårt att komma tillbaka!

Studien ger inte så mycket stöd till din slutsats. Vad jag förstår (och jag har inte läst studien utan parafras) är att resultaten var ganska insignifikanta.

Det är kanske mina bristande kunskaper i det svenska språket, men jag förstår egentligen inte va

Jag håller med Markku. Förr höll jag alltid på och drack vatten i tid och otid på Vätternrundan. Nu dricker jag när jag är törstig. Det funkar bättre för mig.

Man kan gott hålla med. Det var inte det jag sa. Det jag sa var att undersökningen inte gav stöd till vad Markku säger. Det kan hända att annat gör det, men inte undersökningen.

Jag är så gammal så jag gör det som fungerar för mig, oavsett vad någon korpspelare tycker.

hinner man känna efter om man är törstig tar man i för lite 🙂

Fint med klorblekta tänder och solariebrun malignt melanom.

"Jag är så gammal så jag gör det som fungerar för mig, oavsett vad någon korpspelare tycker."

+1 på den David.

Det spelar ingen roll vad 1000 forskare kommer fram till i detta fallet. Nej vi är alla olika och man kanske är undantaget som bekräftar rege