Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 20:28Peter N -> De fungerar på Triathlon och Ultramaraton så jag är säker på att de kommer fungera även på långpass.
Daniel R -> Du har rätt angående studien och jag tycker att Markkus kunde ha länkat till något av mina andra inlägg kring vätskeintag.
Orsake
Peter N -> De fungerar på Triathlon och Ultramaraton så jag är säker på att de kommer fungera även på långpass.
Daniel R -> Du har rätt angående studien och jag tycker att Markkus kunde ha länkat till något av mina andra inlägg kring vätskeintag.
Orsake
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 20:41Ja, erfarenhet är starkt underskattat.
Ja, erfarenhet är starkt underskattat.
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 20:43- Jacob, jag körde Järnmannen förra året det var en varm dag, en sak är säker jag borde ha druckit mer vatten mot vad jag gjorde. När det väl var dags för maran då var jag torr.
Att bara dricka när man är törstig fungerar definitivt om man håller på med
- Jacob, jag körde Järnmannen förra året det var en varm dag, en sak är säker jag borde ha druckit mer vatten mot vad jag gjorde. När det väl var dags för maran då var jag torr.
Att bara dricka när man är törstig fungerar definitivt om man håller på med
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 20:53För den som tränar regelbundet rekommendera jag att läsa "Idrottarens återhämtningsbok" av Göran Kenttä, SISU idrottsböcker.
Vätskeintag före och under passet har en stor betydelse för återhämntningen.
För den som tränar regelbundet rekommendera jag att läsa "Idrottarens återhämtningsbok" av Göran Kenttä, SISU idrottsböcker.
Vätskeintag före och under passet har en stor betydelse för återhämntningen.
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 21:08Hej Jacob.
Nu "käcker" jag lite på dig, men det får du ta;)
"Att stoppa i sig mer vätska än vad törsten säger till en att dricka har aldrig visat sig förbättra prestationsförmågan."
Inte heller att inte tillföra vätska har varit en framgångsfaktor, va
Hej Jacob.
Nu "käcker" jag lite på dig, men det får du ta;)
"Att stoppa i sig mer vätska än vad törsten säger till en att dricka har aldrig visat sig förbättra prestationsförmågan."
Inte heller att inte tillföra vätska har varit en framgångsfaktor, va
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 22:16Att dricka kvällen innan förstår jag inte hur man skulle ha nytta av? På några timmar har kroppen återställt vätskebalansen, o i värsta fall har man förlorat onödiga mineraler
Att dricka kvällen innan förstår jag inte hur man skulle ha nytta av? På några timmar har kroppen återställt vätskebalansen, o i värsta fall har man förlorat onödiga mineraler
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 23:49Hej Anders.
"Att dricka kvällen innan förstår jag inte hur man skulle ha nytta av?"
Hur många gram vatten bindet ett gram kolhydrater. Där har du svaret på frågan.
"Under hela kolhydratuppladdningen är det viktigt att du dricker extra mängder vätska,
Hej Anders.
"Att dricka kvällen innan förstår jag inte hur man skulle ha nytta av?"
Hur många gram vatten bindet ett gram kolhydrater. Där har du svaret på frågan.
"Under hela kolhydratuppladdningen är det viktigt att du dricker extra mängder vätska,
Quote from Funbeat user on 28 August 2010, 23:57P. // Om man dricker onödiga mängder vatten så finns en risk att man "sköljer ur" salter ur kroppen. Lagom är bäst.
P. // Om man dricker onödiga mängder vatten så finns en risk att man "sköljer ur" salter ur kroppen. Lagom är bäst.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 08:21"P" skrev just "vätska" != "vatten"...
Edit:
Med extremt intag av vatten utan joner/salter kan man förmodligen
rubba elektrolytbalansen till farliga nivåer, eller "dricka för mycket".Att i stället dricka samma mängd (isoton) sportdryck är inte jämförb
"P" skrev just "vätska" != "vatten"...
Edit:
Med extremt intag av vatten utan joner/salter kan man förmodligen
rubba elektrolytbalansen till farliga nivåer, eller "dricka för mycket".
Att i stället dricka samma mängd (isoton) sportdryck är inte jämförb
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 08:56För mig är vätska = vatten + något mer oftast då tillsatta mineraler och salter. Samt någon form av energi i lämplig koncentration .
Sen tror jag att det är ofarligt att bli av med onödiga mineraler Ja dom är ju onödiga.
Vänligen
P.
För mig är vätska = vatten + något mer oftast då tillsatta mineraler och salter. Samt någon form av energi i lämplig koncentration .
Sen tror jag att det är ofarligt att bli av med onödiga mineraler Ja dom är ju onödiga.
Vänligen
P.