Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 17:17För de som har läst om de gjorda undersökningarna via de länkarna jag gav i början (och av Jacob Gudiol), så framgår det tydligt att alla är inte lika.
Därför är uttalandet "Forskning är bra, men inte facit för alla individer" precis vad undersökningarna
För de som har läst om de gjorda undersökningarna via de länkarna jag gav i början (och av Jacob Gudiol), så framgår det tydligt att alla är inte lika.
Därför är uttalandet "Forskning är bra, men inte facit för alla individer" precis vad undersökningarna
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 17:23>Förut sades att man var tvungen att dricka regelbundet, oavsett om man var törstig eller inte, dessutom att "det var för sent att dricka" när man blev törstig.
Jag vet inte vem som har hävdat detta.
>Förut sades att man var tvungen att dricka regelbundet, oavsett om man var törstig eller inte, dessutom att "det var för sent att dricka" när man blev törstig.
Jag vet inte vem som har hävdat detta.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 18:56Peter Nilsson -> "Min erfarenhet är att det är bättre att börja dricka i god och pinka en gång för mycket jämfört med att gå torr."
Njurarna drar ner ordentligt på urinproduktionen när man arbetar intensivt. Det är därför risken för att dricka för mycket
Peter Nilsson -> "Min erfarenhet är att det är bättre att börja dricka i god och pinka en gång för mycket jämfört med att gå torr."
Njurarna drar ner ordentligt på urinproduktionen när man arbetar intensivt. Det är därför risken för att dricka för mycket
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:02Konstigt att så många fotbollsspelare står med flaskor och sörplar på träning o matcher då.
De rör sig sällan så länge eller intensivt att det behövs med andra ord.
Konstigt att så många fotbollsspelare står med flaskor och sörplar på träning o matcher då.
De rör sig sällan så länge eller intensivt att det behövs med andra ord.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:44Hej Jacob.
P -> Du verkade "käka" på någon annan då du inte kommenterar det jag säger.
"Inte heller att inte tillföra vätska har varit en framgångsfaktor, vad jag vet i all fall."
-Nej, det har det inte. Ingen som har påstått det här heller.
Mitt sva
Hej Jacob.
P -> Du verkade "käka" på någon annan då du inte kommenterar det jag säger.
"Inte heller att inte tillföra vätska har varit en framgångsfaktor, vad jag vet i all fall."
-Nej, det har det inte. Ingen som har påstått det här heller.
Mitt sva
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 20:01P -> Jag har gett gott om referenser till allt det jag har skrivit. Du har inte angett en endaste referens till någonting. Jag kan samanfatta det du skriver med att du antingen argumenterar emot att inte dricka något alls, vilket är dumt och där håller ja
P -> Jag har gett gott om referenser till allt det jag har skrivit. Du har inte angett en endaste referens till någonting. Jag kan samanfatta det du skriver med att du antingen argumenterar emot att inte dricka något alls, vilket är dumt och där håller ja
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 20:06Jag kommer ihåg att fotbollslandslaget gjorde en stor affär av att de drack mängder på VM-93 och att det var en viktig komponent till deras bästa resultat sedan 1958.
Då borde de väntat tills de blev törstiga...Edit tycker tydligen att det var 94 men ve
Jag kommer ihåg att fotbollslandslaget gjorde en stor affär av att de drack mängder på VM-93 och att det var en viktig komponent till deras bästa resultat sedan 1958.
Då borde de väntat tills de blev törstiga...
Edit tycker tydligen att det var 94 men ve
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 20:09-94 var VM i varma USA...
-94 var VM i varma USA...
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 20:14Klart att de gjorde det, de levde efter samma dogma som alla andra har gjort de senaste 15-20 åren. Sen var det mer att de ställde spannar med vatten runt planen så de kunde kyla ner sig genom att doppa huvudet i vattnet osv...
Mer information från andra
Klart att de gjorde det, de levde efter samma dogma som alla andra har gjort de senaste 15-20 åren. Sen var det mer att de ställde spannar med vatten runt planen så de kunde kyla ner sig genom att doppa huvudet i vattnet osv...
Mer information från andra
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 20:20Exakt när skulle detta paradigmskifte ha inträffat med vätskeintag?
Jag har varit så ute och cyklat så detta är något som jag o många andra har missat trots att detta verkar vara någon ny vetenskap.
Exakt när skulle detta paradigmskifte ha inträffat med vätskeintag?
Jag har varit så ute och cyklat så detta är något som jag o många andra har missat trots att detta verkar vara någon ny vetenskap.