Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 09:11De nya undersökningarna visar att alla inte MÅSTE dricka med jämna tidsmellanrum, utan att hinna känna törst.
Sedan jag började med att enbart dricka vid törst, har min vätskeförbrukning (vatten eller sportdryck) halverats, utan att jag har märkt någon
De nya undersökningarna visar att alla inte MÅSTE dricka med jämna tidsmellanrum, utan att hinna känna törst.
Sedan jag började med att enbart dricka vid törst, har min vätskeförbrukning (vatten eller sportdryck) halverats, utan att jag har märkt någon
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 09:161) Om du dricker extra vatten kommer kroppen på bara någon timme att tycka att det finns för mycket vätska i systemet, och låta njurarna producera mer urin. I den urinen finns förutom vatten en del salter=mineraler. Såklart inte bra att starta med vätske
1) Om du dricker extra vatten kommer kroppen på bara någon timme att tycka att det finns för mycket vätska i systemet, och låta njurarna producera mer urin. I den urinen finns förutom vatten en del salter=mineraler. Såklart inte bra att starta med vätske
Quote from Lars Ekegård on 29 August 2010, 09:44Så om man sammanfattar det "nya" med västska enligt den här tråden så behövs det knappast längre eller?
Kommer nog att fortsätta att dricka en del på både träning och tävling samt ladda med västska innan lopp ändå, anar helt ovetenskapligt att det är rät
Så om man sammanfattar det "nya" med västska enligt den här tråden så behövs det knappast längre eller?
Kommer nog att fortsätta att dricka en del på både träning och tävling samt ladda med västska innan lopp ändå, anar helt ovetenskapligt att det är rät
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 09:53Poängen med mitt första inlägg var att det inte finns "naturlag" som säger att man måste dricka vid jämna tidsmellanrum. Exempelvis var 5:e eller 10:e minut.
Däremot är det det en naturlag att man måste få i sig tillräckligt med vätska/vatten.
Frågan är
Poängen med mitt första inlägg var att det inte finns "naturlag" som säger att man måste dricka vid jämna tidsmellanrum. Exempelvis var 5:e eller 10:e minut.
Däremot är det det en naturlag att man måste få i sig tillräckligt med vätska/vatten.
Frågan är
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 10:08Fördelen med att använda sig av en viss tidsintervall när man har för avsikt att dricka och äta är man kan ta hjälp av klockan.
I början på ett pass eller definitv på en tävling är man lite ivrig och glömmer bort att fylla och när man är trött blir det l
Fördelen med att använda sig av en viss tidsintervall när man har för avsikt att dricka och äta är man kan ta hjälp av klockan.
I början på ett pass eller definitv på en tävling är man lite ivrig och glömmer bort att fylla och när man är trött blir det l
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 12:49Hej Markku.
"Poängen med mitt första inlägg var att det inte finns "naturlag" som säger att man måste dricka vid jämna tidsmellanrum. Exempelvis var 5:e eller 10:e minut.
Däremot är det det en naturlag att man måste få i sig tillräckligt med vätska/vatt
Hej Markku.
"Poängen med mitt första inlägg var att det inte finns "naturlag" som säger att man måste dricka vid jämna tidsmellanrum. Exempelvis var 5:e eller 10:e minut.
Däremot är det det en naturlag att man måste få i sig tillräckligt med vätska/vatt
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 13:17De som kollapsade på Göteborgsvarvet i våras och de som dog under midnattsloppet väntade uppenbarligen på att bli törstiga!?
De som kollapsade på Göteborgsvarvet i våras och de som dog under midnattsloppet väntade uppenbarligen på att bli törstiga!?
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 13:31Det är väl troligare att de inte var uppmärksamma på kroppens signaler.
Det är väl troligare att de inte var uppmärksamma på kroppens signaler.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 13:44Det är därför vettigt att dricka ett par klunkar varje kvart för ouppmärksamma personer, och det finns det många av.
Det är därför vettigt att dricka ett par klunkar varje kvart för ouppmärksamma personer, och det finns det många av.
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 17:01Det ska mycket till innan jag känner törst eller hunger. Tror att denna "känslighet" varierar mycket mellan olika individer. Om jag skulle dricka (eller äta) endast när jag kände törst (eller hunger), skulle jag troligen prestera mycket sämre. Jag har tes
Det ska mycket till innan jag känner törst eller hunger. Tror att denna "känslighet" varierar mycket mellan olika individer. Om jag skulle dricka (eller äta) endast när jag kände törst (eller hunger), skulle jag troligen prestera mycket sämre. Jag har tes