Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 22:35Jacob: om du konfronterer Johan Kaggestad med dine veskesynspunkter er jeg ganske sikker på at han vil skratte av dem.
Som trener er Johan Kaggestad spesielt kjent for å ha stått bak Grete Waitz ( 9 seire i Nev York mara og Ingrid Kristiansen. Begge ha
Jacob: om du konfronterer Johan Kaggestad med dine veskesynspunkter er jeg ganske sikker på at han vil skratte av dem.
Som trener er Johan Kaggestad spesielt kjent for å ha stått bak Grete Waitz ( 9 seire i Nev York mara og Ingrid Kristiansen. Begge ha
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 22:54Hej Jacob.
"Du har inte angett en endaste referens till någonting."
Nu få du ärligt talat snygga till dig.
Jag tycker kanske att SOK:s Kostrekommendationer för elitidrottare
som är utgiven 2009 ,är en hyfsad referens. Sen vet jag inte när du talade me
Hej Jacob.
"Du har inte angett en endaste referens till någonting."
Nu få du ärligt talat snygga till dig.
Jag tycker kanske att SOK:s Kostrekommendationer för elitidrottare
som är utgiven 2009 ,är en hyfsad referens. Sen vet jag inte när du talade me
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 23:09Jag har varit med om att få sätta mig vid vägkanten, långt utanför civilisationen och med tomt i flaskorna. Hellre någon klunk vätska för mycket än det motsatta...
Jag har varit med om att få sätta mig vid vägkanten, långt utanför civilisationen och med tomt i flaskorna. Hellre någon klunk vätska för mycket än det motsatta...
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 23:09N.P.N.G -> Johan Kaggestad får tro precis vad han vill. Innan 1969 så trodde alla att det försämrade prestationen om man drack något vid tävling. Folk tror på väldigt många felaktiga saker...
P -> SOK rekommendationer är inte studier. Titta gärna igenom
N.P.N.G -> Johan Kaggestad får tro precis vad han vill. Innan 1969 så trodde alla att det försämrade prestationen om man drack något vid tävling. Folk tror på väldigt många felaktiga saker...
P -> SOK rekommendationer är inte studier. Titta gärna igenom
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 23:21Tørst er en dårlig indikator på når en bør drikke. Jeg har kommet hjem og veid hele 2 kg. mindre en når jeg dro ut (2.1 % av min kropsvekt), men ikke følt tørst.
Så her drikkes det med jevne interhvaler uansett tørst!!!!!!
Også på Lørdagenkvelden. :-
Tørst er en dårlig indikator på når en bør drikke. Jeg har kommet hjem og veid hele 2 kg. mindre en når jeg dro ut (2.1 % av min kropsvekt), men ikke følt tørst.
Så her drikkes det med jevne interhvaler uansett tørst!!!!!!
Også på Lørdagenkvelden. :-
Quote from Lena O on 30 August 2010, 06:57Jag tror inte att SOKs rekommendationer är riktad mot Japaner eller Kenyaner. Är helt fel att jämnföra en Kenyan som springa på elitnivå med en Svensk som sprang midnattsloppet.
Jag tror inte att SOKs rekommendationer är riktad mot Japaner eller Kenyaner. Är helt fel att jämnföra en Kenyan som springa på elitnivå med en Svensk som sprang midnattsloppet.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 07:33N.P.N.G -> Du bevisade precis att du inte har läst en endaste av de länkar jag lagt in här. Du har inte ens läst det jag skrivit. Du ligger väldigt bra i vikt, om du cyklat länge ligger du till och med något högt.
Målet är INTE att väga lika mycket inna
N.P.N.G -> Du bevisade precis att du inte har läst en endaste av de länkar jag lagt in här. Du har inte ens läst det jag skrivit. Du ligger väldigt bra i vikt, om du cyklat länge ligger du till och med något högt.
Målet är INTE att väga lika mycket inna
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 09:24Jag tror inte att det finns så många elitcyklister som dricker för mycket oavsett metod för att reglera intaget.
Det är snarare svårt att få i sig tillräckligt med vätska för att kunna tävla 4-7 timmar i stekande sol.Det är möjligt att lagidrottare har
Jag tror inte att det finns så många elitcyklister som dricker för mycket oavsett metod för att reglera intaget.
Det är snarare svårt att få i sig tillräckligt med vätska för att kunna tävla 4-7 timmar i stekande sol.
Det är möjligt att lagidrottare har
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 09:29Elitidrottare verkar sällan ha det problemet ja, jag har aldrig sett några rapporter där de druckit för mycket. Det är för att de totalt skitigt i rekommendationerna att man ska dricka mer än törsten anger.
Det är dock under motionslopp som maraton, län
Elitidrottare verkar sällan ha det problemet ja, jag har aldrig sett några rapporter där de druckit för mycket. Det är för att de totalt skitigt i rekommendationerna att man ska dricka mer än törsten anger.
Det är dock under motionslopp som maraton, län
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 09:34?
"Alla" elitcyklister vet om att det är idioti att vänta tills du blir törstig innan du dricker. Därför dricker man "hela" tiden för att inte få vätskehammaren.
Däremot så gäller det att komma på hur mycket som behövs.
?
"Alla" elitcyklister vet om att det är idioti att vänta tills du blir törstig innan du dricker. Därför dricker man "hela" tiden för att inte få vätskehammaren.
Däremot så gäller det att komma på hur mycket som behövs.