Quote from Guest on 17 April 2009, 16:35nån som har sett nåt bra på nätet skrivet om hur man optimalt bör dricka timmarna innan ett långlopp. har själv testat kamelstilen i Vätternrundan vilket inte funkade alls. sen har jag läst att Kjell-Erik Ståhl inför marathon i värme rekommenderar en halv
nån som har sett nåt bra på nätet skrivet om hur man optimalt bör dricka timmarna innan ett långlopp. har själv testat kamelstilen i Vätternrundan vilket inte funkade alls. sen har jag läst att Kjell-Erik Ståhl inför marathon i värme rekommenderar en halv
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 16:45Tycker inte jag man ska krångla till det, kroppens har bra funktioner för att justera detta. Jag brukar dricka dygnet innan så att man "drar blankt" fram tills loppet.
Tycker inte jag man ska krångla till det, kroppens har bra funktioner för att justera detta. Jag brukar dricka dygnet innan så att man "drar blankt" fram tills loppet.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 17:3842195 meter borde vara klart på runt en timme och då behövs knappast så mycket vätska.
42195 meter borde vara klart på runt en timme och då behövs knappast så mycket vätska.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 19:59Min erfarenhet är att det passar bäst att man druckit regelbundet under en längre period innan loppet, gärna i kombination med t.ex. en tablett Resorb eller motsvarande.
Min erfarenhet är att det passar bäst att man druckit regelbundet under en längre period innan loppet, gärna i kombination med t.ex. en tablett Resorb eller motsvarande.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 21:12http://cdn4.libsyn.com/tritalk/tri_talk_67.mp3?nvb=20090417190127&nva=20090418191127&t=009fc9e2d8b8deaff6457
Om länken inte fungerar så google, sök på triathlon podcast så blir du skickad till tritalk.com välj sedan avsnittet med Joe Friel. Ganska intres
Om länken inte fungerar så google, sök på triathlon podcast så blir du skickad till tritalk.com välj sedan avsnittet med Joe Friel. Ganska intres
Quote from Charlotte Skoglund on 18 April 2009, 00:15det verkar vara väldigt individuellt hur mkt vätska som går åt vid långa lopp. själv dricker jag oftast ganska lite jämnfört med många andra. sedan finns de de som dricker kopiösa mängder under samma förhållanden. Vi är stor skillnad i mängd svett osv....
det verkar vara väldigt individuellt hur mkt vätska som går åt vid långa lopp. själv dricker jag oftast ganska lite jämnfört med många andra. sedan finns de de som dricker kopiösa mängder under samma förhållanden. Vi är stor skillnad i mängd svett osv....
Quote from Funbeat user on 21 April 2009, 23:49Instämmer med Kalle. Det är väldigt individuellt. Själv kör jag med Stefan Liv-stilen (HV71) och dricker så fort chansen bjuds. En kompis till mig gick runt VR på 4 liter, själv drog jag närmare 8 senast, och då tankade jag på en del innan också.
Instämmer med Kalle. Det är väldigt individuellt. Själv kör jag med Stefan Liv-stilen (HV71) och dricker så fort chansen bjuds. En kompis till mig gick runt VR på 4 liter, själv drog jag närmare 8 senast, och då tankade jag på en del innan också.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:02Jag är nog en sådan som dricker mycket under längre turer. Nu har jag aldrig cyklat över 7mil och just den dagen var vääädligt varm, men då gick det IAF 1.5liter.
Jag är nog en sådan som dricker mycket under längre turer. Nu har jag aldrig cyklat över 7mil och just den dagen var vääädligt varm, men då gick det IAF 1.5liter.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:12Tena gillar de som häller i sig vätska.
Tena gillar de som häller i sig vätska.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:16Aha, så det är deras påfund med blöja i cykelbyxorna?
Men jag hade en fundering, satt och kollade nu på cyclecomponents och såg sådant där pulver för egna energi-drycker, är det bra grejer? Såg någon High5 Isotonic som även skulle hjälpa till att förhindr
Aha, så det är deras påfund med blöja i cykelbyxorna?
Men jag hade en fundering, satt och kollade nu på cyclecomponents och såg sådant där pulver för egna energi-drycker, är det bra grejer? Såg någon High5 Isotonic som även skulle hjälpa till att förhindr