Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:18De som häller i sig vatten får också lättare underskott på spårämne o mineraler.
De som häller i sig vatten får också lättare underskott på spårämne o mineraler.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:21Med andra ord så borde jag investera i lite pulver och blanda egen energidryck för att slippa få underskott av massa saker.
Med andra ord så borde jag investera i lite pulver och blanda egen energidryck för att slippa få underskott av massa saker.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:24Att äta allsidigt underlättar intaget av alla spårämne o mineraler. Det fungerar inte att leva på keso, avacado och pasta.
Att äta allsidigt underlättar intaget av alla spårämne o mineraler. Det fungerar inte att leva på keso, avacado och pasta.
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 07:30Kan man inte leva på pasta!?
Nehe... Nu rasar hela min värld... Vad ska man annars leva på? Hålla på och tillaga kött och sådant jobbigt... Neh usch!
Kan man inte leva på pasta!?
Nehe... Nu rasar hela min värld... Vad ska man annars leva på? Hålla på och tillaga kött och sådant jobbigt... Neh usch!
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 11:14David menar att du ska äta lite pizza o hamburgare också
David menar att du ska äta lite pizza o hamburgare också
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 11:27Jasså, OK... Ja det gör jag typ aldrig... Fler långcyklingar så man förbränner så kan jag tillåta mig själv äta mer pizza 😉
Jasså, OK... Ja det gör jag typ aldrig... Fler långcyklingar så man förbränner så kan jag tillåta mig själv äta mer pizza 😉
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 13:10Man bör se till som Stefan säger en bit upp att kroppens vätskebalans är god redan ett dygn innan. Detta gäller även de salter och mineraler som finns. Undvik på dagen t ex kaffe och tea som är vätskedrivande. Tillför kroppen så mycket vätska som du gör a
Man bör se till som Stefan säger en bit upp att kroppens vätskebalans är god redan ett dygn innan. Detta gäller även de salter och mineraler som finns. Undvik på dagen t ex kaffe och tea som är vätskedrivande. Tillför kroppen så mycket vätska som du gör a
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 13:54Kroppen reglerar rätt vätskemängd på bara nån timme, så glöm att kunna bunkra vätska mer än en kvart i förväg. Klart det är bra att inte ha mineralbrist, men tänk på att om du äter mer salter än normalt kommer njurarna att se till att du håller mer vätska
Kroppen reglerar rätt vätskemängd på bara nån timme, så glöm att kunna bunkra vätska mer än en kvart i förväg. Klart det är bra att inte ha mineralbrist, men tänk på att om du äter mer salter än normalt kommer njurarna att se till att du håller mer vätska
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 14:00OK, lite mot det jag hört men bra nyheter så fall. Har tyckt det är jobbigt att hålla på länge innan. Bra tips om salterna
OK, lite mot det jag hört men bra nyheter så fall. Har tyckt det är jobbigt att hålla på länge innan. Bra tips om salterna
Quote from Funbeat user on 22 April 2009, 19:50När jag har kört en längre runda, det behöver inte vara speciellt varmt ute, tar det ett par dagar innan vätskebalansen är återställd. Jag dricker och dricker och känner mig ändå törstig långt efter. Och mycket lite kommer ut urinvägen.
När jag har kört en längre runda, det behöver inte vara speciellt varmt ute, tar det ett par dagar innan vätskebalansen är återställd. Jag dricker och dricker och känner mig ändå törstig långt efter. Och mycket lite kommer ut urinvägen.