Quote from Guest on 1 March 2011, 19:57http://mvt.se/nyheter/motala/1.1120342-rundan-kan-bli-bilfri
http://mvt.se/nyheter/motala/1.1120342-rundan-kan-bli-bilfri
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 20:07Det kommer att dröja, lita på det.
Det kommer att dröja, lita på det.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 11:50Oj vilka gnälliga kommentarer den artikeln fick i tidningen... När jag cyklade förra året upplevde jag inte bilarna som något problem... Det är värre att cykla runt om i Stockholm där bilisterna är smått dåliga på att ge plats för cyklar...
Oj vilka gnälliga kommentarer den artikeln fick i tidningen... När jag cyklade förra året upplevde jag inte bilarna som något problem... Det är värre att cykla runt om i Stockholm där bilisterna är smått dåliga på att ge plats för cyklar...
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 14:58Utan bilar.....det blir nog svårt. Å andra sidan så är det ju inte så många bilar på vägarna tycker jag.
Utan bilar.....det blir nog svårt. Å andra sidan så är det ju inte så många bilar på vägarna tycker jag.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 22:30Rundan skulle nog bli bra mycket säkrare om den blev cyklistfri i stället...
Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?
Om man strukturerar om rundan och delar upp det i ett Gran Fondo på söndag med maxtid på 10-12 ti
Rundan skulle nog bli bra mycket säkrare om den blev cyklistfri i stället...
Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?
Om man strukturerar om rundan och delar upp det i ett Gran Fondo på söndag med maxtid på 10-12 ti
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 22:35"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"
Dödsfallen och de allvarliga olyckorna har varit med bilister.
"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"
Dödsfallen och de allvarliga olyckorna har varit med bilister.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 23:05Är det så, eller är det bara de som det kommer ut information om? Jag har läst och hört eftersnack inom klubben och på forum efter de senaste årens rundor, och får ett bestämt intryck av att allvarliga olyckor tystas ner av VR-ledningen.
Är det så, eller är det bara de som det kommer ut information om? Jag har läst och hört eftersnack inom klubben och på forum efter de senaste årens rundor, och får ett bestämt intryck av att allvarliga olyckor tystas ner av VR-ledningen.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 23:17Det vet jag inget om, men jag har svårt att tänka mig att de kunnat dölja dödsfall. De dödsfall jag känner till har varit med bilar iaf.
Det vet jag inget om, men jag har svårt att tänka mig att de kunnat dölja dödsfall. De dödsfall jag känner till har varit med bilar iaf.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 23:29"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"
I min värld är ju dödsfall en rätt allvarlig incident.
"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"
I min värld är ju dödsfall en rätt allvarlig incident.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 23:33Ja, missförstå mig inte. Jag menar inte att det inte händer saker med bilar, men i proportion till de strikt cykelrelaterade olyckorna, hur ser det ut då?
Den enda bilrelaterade dödsolyckan jag hört talas om är den där en satte sig i bilen och skulle kör
Ja, missförstå mig inte. Jag menar inte att det inte händer saker med bilar, men i proportion till de strikt cykelrelaterade olyckorna, hur ser det ut då?
Den enda bilrelaterade dödsolyckan jag hört talas om är den där en satte sig i bilen och skulle kör