Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVättern runt utan bilar !
You need to log in to create posts and topics.

http://mvt.se/nyheter/motala/1.1120342-rundan-kan-bli-bilfri

Det kommer att dröja, lita på det.

Oj vilka gnälliga kommentarer den artikeln fick i tidningen... När jag cyklade förra året upplevde jag inte bilarna som något problem... Det är värre att cykla runt om i Stockholm där bilisterna är smått dåliga på att ge plats för cyklar...

Utan bilar.....det blir nog svårt. Å andra sidan så är det ju inte så många bilar på vägarna tycker jag.

Rundan skulle nog bli bra mycket säkrare om den blev cyklistfri i stället...

Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?

Om man strukturerar om rundan och delar upp det i ett Gran Fondo på söndag med maxtid på 10-12 ti

"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"

Dödsfallen och de allvarliga olyckorna har varit med bilister.

Är det så, eller är det bara de som det kommer ut information om? Jag har läst och hört eftersnack inom klubben och på forum efter de senaste årens rundor, och får ett bestämt intryck av att allvarliga olyckor tystas ner av VR-ledningen.

Det vet jag inget om, men jag har svårt att tänka mig att de kunnat dölja dödsfall. De dödsfall jag känner till har varit med bilar iaf.

"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"

I min värld är ju dödsfall en rätt allvarlig incident.

Ja, missförstå mig inte. Jag menar inte att det inte händer saker med bilar, men i proportion till de strikt cykelrelaterade olyckorna, hur ser det ut då?

Den enda bilrelaterade dödsolyckan jag hört talas om är den där en satte sig i bilen och skulle kör