Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVättern runt utan bilar !
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag menade var att det verkar finnas en tendens hos VR-ledningen att hålla inne med de olyckor där enbart medverkande cyklister varit inblandade. Snygg fasad utåt, helt enkelt. "Externa" händelser som bilar som mejar ner cyklister ligger på ett annat

"En kompromiss skulle kunna vara att enkelrikta trafiken så att cyklisterna slipper mötande trafik utmed stora delar av banan."

Du menar väl att det bara skulle vara mötande trafik?
För jag villinte ha några bilar i "röven" som ska köra om. Då är det bät

Rasmus, när har VR-ledningen någonsin hållit inne med olyckor? Jag fattar inte ens vad du pratar om.

Har de gått ut med antalet olyckor?
När jag körde senast (2009) var jag med i en rejäl olycka och en kille slogs medvetslös och fick åka ambulans. Blod över halva vägen. Jag har letat efter någon info om det men utan lycka.

Det enda jag läst om 2009 var

Oj så tokigt det kan bli Rasmus. Nästa gång du insinuerar något så föreslår jag att du bör ha torrt på fötterna. Blir liksom mer trovärdigt då.

Det smäller säkert mer på tävlingar än på VR.. Tycker de är ofta man läser om kracher på upplopp..
Men klart de händer olyckor på VR, de är ju ändå 17000 startande..

P-A L, jag förklarade tidigare vad jag menade. Anders beskriver samma sak ett par inlägg upp. Rätt allvarliga olyckor, men när den officiella informationen från VR kommer ut så är det "inga allvarliga incidenter har inträffat" eller nåt ungefär lika urvat

Fast rent statistiskt - hur många borde dö varje Vätterrunda?
Vill minnas att det var något marathon där man hade haft dödsfall och sedan räknade på det. Man kunde ganska snabbt konstatera - joo springer x antal tusen personer så borde någon trilla av pi

Nu låter det lite som om snillen spekulerar igen... Vad jag vet så beror de flesta dödsfall på stora motionslopp på svaga hjärtan och liknande, inte i cykelsammanhang pga att cyklisterna krashar. Det ger förvisso obehagliga uppskrapningar, nyckelbensbrott

Visst en och annan stryker med/skadas på de olika tävlingar/motionslopp som anordnas runt om i landet. Men har för mig att genomsnitts vr-deltagaren har en betydligt bättre hälsa och högre medellivlängd (var det 10 år!?) än svensson.
Lite tillspetsat kan