Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVättern runt utan bilar !
You need to log in to create posts and topics.

Cykellopp är som livet i övrigt. Det gäller att hålla ögonen öppna annars trillar man dit förr eller senare. Vi svenskar tror att vi kan gardera oss mot allting. Men det klart! vi har ju levt och lever i ett beskyddarsamhälle vilket skapar en falsk tryggh

Jag har kört V(ingel)R(undan) för första och sista gången.
Det är alldeles för många som inte kan hantera en cykel i klungor och skapar incidenter o krascher.

Faktum är att det är betydligt säkrare att köra lopp i våra grannländer.

Oavsett om vi kan skydda oss mot allt eller inte är väl en bilfri Vätternrunda är rätt bra idé? Bilarna kommer ändå knappt fram på vägarna under Vätternrundan, så de kan lika gärna hålla sig borta helt.

Klart att de kommer fram om alla körde efter trafikreglerna och inte på fel sida vägen.

Då är VR säkrare (t+)

Vingel Rundan!! he he

Jag körde mitt första VR förra året.. Oerfaren startade jag tidigt... strax efter nio på kvällen och hamnade i en sub10 klunga... Vi körde om en del men det var inte någon trängsel direkt och på slutet var vi nästan ensamma på väge

Kan man börja med att få vägen bilfri från Brattebrobacken (där vägen smalnar av efter Hammarsundet) ner till Motala skulle mycket vara vunnet. Det är här jag har upplevt att det är värst trängsel på vägen. Bilar i båda riktingarna och stora klungor är in

De stora motionsklubbarna har fina tecknade filmer om hur man kör på två led. Gör inte alla det?

" När jag cyklade förra året upplevde jag inte bilarna som något problem"

Då var du inte med i klungan som en bilist drog ner straxt efter Hammarsundet förra året. En av de som jag känner och som gick i kull fick en duktig hjärnskakning och fick ligga he

"Ärligt, hur många incidenter med motorfordon har ägt rum under alla år med VR?"

"Dödsfallen och de allvarliga olyckorna har varit med bilister."

Svarar Linus

"Är det så, eller är det bara de som det kommer ut information om?"

Rasmus. Ja det är så,