Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan och Lida loop på EN …
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska ta mig i kragen lite ytterligare och tänkte börja cykla lite landsväg (läs klassiker till att börja med). Är av åsikten att det mesta blir roligare om man är ordentligt tränad och det blir roligare att träna med ordentliga grejer.

Är ovanstående

Du tänker helt rätt tycker jag.
CykelCity har en del rätt prisvärda instegshojar från runt 10000 har jag för mig. De har ett eget noname märke som de kallar Columbus. Ramarna är helt OK och köper man de som är utrustade med billiga komponenter kan man så

Ang. begagnade cyklar har väl tanken slagit mig men eftersom det är ett nytt område för mig med cykling känner jag att jag har lite dåliga förutsättningar för att få tag på "rätt" utrustning.

Eftersom jag ändå stulit tråden kan jag ju fortsätta ...

Vad tror ni om denna som första cykel:
http://www.bike-discount.de/

RED:
Länken funkar inte längre för mig så jag redigerar den så jag själv också orkar läsa inläggen : /
Den jag menar är
Radon Vi

Eller den här då, eftersom inten av er läser inne på Tjejvättern ... annat än i smyg ... 😉
http://www.hagacykel.nu/SpecDolce.htm

"Det som käneteknar serien är att storleksspektrumet är lägre än för traditionella landsvägscyklar."

Jag kan nog se söt ut på en sån med mina 185cm. 🙂

Hihihi! Jag är 1,77 så jag vet inte om jag behöver en damram just för höjden, men jag funderar på vad och om det skiljer i ergonomin ...

Lingling,

En damram har i regel kortare överrör, dvs styret kommer närmare sadeln.

Dessutom har de ofta, iaf om de har Shimano reglage, den så kallade short reach modellen. Handtagen sitter lite närmare styret för att passa mindre händer. Min fru har do

>Eftersom jag ändå stulit tråden kan jag ju fortsätta ...

>Vad tror ni om denna som första cykel:

Helt grym, mycket vassare än vad jag cyklar på.

Edit:

Ok jag trodde det var mtb för 999 eur, hittade inte den du refererar.

Finns det nåt ställe i Sthlm som för denna cykel där man kan testa den lite?