Quote from Guest on 12 October 2007, 16:04Någon som satsar på detta mål nästa år? Någon som klarat det tidigare? Vad har ni för erfarenheter, hur mycket tränade ni och vad åt ni under loppet?
Någon som satsar på detta mål nästa år? Någon som klarat det tidigare? Vad har ni för erfarenheter, hur mycket tränade ni och vad åt ni under loppet?
Quote from Camilla Höög on 12 October 2007, 16:14Sub10 gäller nästa år för mig. Körde på 11:17 i år och då hade jag bara kört runt 100 mil innan. Nästa år får det blir minst 200 mil.
Förrförra året körde jag på ca 15h och då stannade jag i varje depå. Stod still totalt 3h. Hade tränat 25 mil innan 🙂
E
Sub10 gäller nästa år för mig. Körde på 11:17 i år och då hade jag bara kört runt 100 mil innan. Nästa år får det blir minst 200 mil.
Förrförra året körde jag på ca 15h och då stannade jag i varje depå. Stod still totalt 3h. Hade tränat 25 mil innan 🙂
E
Quote from Funbeat user on 12 October 2007, 16:31Jag skulle nog även hoppa över Karlsborg om jag vill ha en bra tid. Men annars är det bara att vänja kroppen att leva på energikakor och lång tid i sadeln. 200-300 mil träning är en bra inriktning.
Jag skulle nog även hoppa över Karlsborg om jag vill ha en bra tid. Men annars är det bara att vänja kroppen att leva på energikakor och lång tid i sadeln. 200-300 mil träning är en bra inriktning.
Quote from Funbeat user on 12 October 2007, 17:292-300 mil är ju mycket att hinna med på de månader det är trevligt att cykelträna (april-maj-halva juni). Blir 20-30 mil i veckan.
2-300 mil är ju mycket att hinna med på de månader det är trevligt att cykelträna (april-maj-halva juni). Blir 20-30 mil i veckan.
Quote from Funbeat user on 12 October 2007, 17:43Mitt mål är alltid 300 mil men har aldrigt nått ända fram. två 5 milspass och ett på >10 mil blir 20-25 i veckan. Till 2008 skall jag dubbla med Stockholm marathon före Vättern så då kommer cyklingen inte bli lika mycket, får se vad skillnaden blir.
Mitt mål är alltid 300 mil men har aldrigt nått ända fram. två 5 milspass och ett på >10 mil blir 20-25 i veckan. Till 2008 skall jag dubbla med Stockholm marathon före Vättern så då kommer cyklingen inte bli lika mycket, får se vad skillnaden blir.
Quote from Funbeat user on 12 October 2007, 19:03Hej.
Jag körde ca 230 mil inne i våras och ca 200 mil ute innan VR i år. Men min VR kan liknas vid ett enda långt kafferep, då vi stannade i alla depåer utom första och sista. körde runt på drygt 12.30. Men som sagt det var inget vidare tempo och redan p
Hej.
Jag körde ca 230 mil inne i våras och ca 200 mil ute innan VR i år. Men min VR kan liknas vid ett enda långt kafferep, då vi stannade i alla depåer utom första och sista. körde runt på drygt 12.30. Men som sagt det var inget vidare tempo och redan p
Quote from Håkan Öhling on 12 October 2007, 22:35Om man har möjlighet är det väldigt trevligt att åka ner till Mallorca i april en vecka. Där kan lätt få ihop 70 mil på en vecka och en flygande start 🙂
Om man har möjlighet är det väldigt trevligt att åka ner till Mallorca i april en vecka. Där kan lätt få ihop 70 mil på en vecka och en flygande start 🙂
Quote from Camilla Maunu on 13 October 2007, 00:34Jag gjorde min första VR i år och hade kört 200 mil innan. Var med i en mastergrupp som hade sub10 som mål. Efter hammarsundet splittrades vi och jag kom in på 9:56. Dom andra kom in på 10:02 typ. 🙂
Vi gjorde två stopp vilket funkade. Skulle dock haft
Jag gjorde min första VR i år och hade kört 200 mil innan. Var med i en mastergrupp som hade sub10 som mål. Efter hammarsundet splittrades vi och jag kom in på 9:56. Dom andra kom in på 10:02 typ. 🙂
Vi gjorde två stopp vilket funkade. Skulle dock haft
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 07:47Det är förmodligen det viktigaste, att starta med en grupp som har samma mål eller starta efter kl 3:00 och haka på en grupp som går snabbt. Att själv cykla under 10 timmar är svårt, om man inte är nästintill tävlingscyklist.
Det är förmodligen det viktigaste, att starta med en grupp som har samma mål eller starta efter kl 3:00 och haka på en grupp som går snabbt. Att själv cykla under 10 timmar är svårt, om man inte är nästintill tävlingscyklist.
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 08:01När jag körde VR-96 för andra o sista gången så var det ingen som puttade på mig. Jag fick minsann köra alla milen själv!
Såg ut som en 90 kg:s köttbulle och var ganska otränad.
Stannade i Hjo för fika o massage, sedan började krampen vid Karlsborg.
Då
När jag körde VR-96 för andra o sista gången så var det ingen som puttade på mig. Jag fick minsann köra alla milen själv!
Såg ut som en 90 kg:s köttbulle och var ganska otränad.
Stannade i Hjo för fika o massage, sedan började krampen vid Karlsborg.
Då