Quote from Lars Ekegård on 14 October 2007, 10:25Minst 100-200 mil träning helst på den cykel du tänkt köra på men växla gärna med både mountainbike och löpning.
60-100g kolhydrater per timme är väl ett någorlunda bra riktmärke, brukar själv köra med sportdryck 50-75cl per/h men det funkar även med vat
Minst 100-200 mil träning helst på den cykel du tänkt köra på men växla gärna med både mountainbike och löpning.
60-100g kolhydrater per timme är väl ett någorlunda bra riktmärke, brukar själv köra med sportdryck 50-75cl per/h men det funkar även med vat
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 10:52Räknar timmar ifrån nyår och tränar aldrig med sportdryck.
Det är mycket enklare att käka mazariner, aprikoser och snickers än sportdryck.
Räknar timmar ifrån nyår och tränar aldrig med sportdryck.
Det är mycket enklare att käka mazariner, aprikoser och snickers än sportdryck.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 11:04Då borde fem-milarnas häxbrygd 50/50 avslagen coca-cola/kaffe fungera perfekt!
Då borde fem-milarnas häxbrygd 50/50 avslagen coca-cola/kaffe fungera perfekt!
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 11:13Femmilarnas? Skidåkning eller tempolopp på cykel?
Jag pratar om träningsproviant och inte vad som konsumeras på tävling.
Femmilarnas? Skidåkning eller tempolopp på cykel?
Jag pratar om träningsproviant och inte vad som konsumeras på tävling.
Quote from J B on 14 October 2007, 14:19Varför skilja på tränings och tävlingsproviant? Själv använder jag sportdryck,gel och bars på både träning och tävling. Det är ju egentligen bara sockret man vill åt.
Varför skilja på tränings och tävlingsproviant? Själv använder jag sportdryck,gel och bars på både träning och tävling. Det är ju egentligen bara sockret man vill åt.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 14:47Jag kör med vanligt käk på träning och använder ibland en brik med extran, vitargo eller annan kolibridricka precis innan start på GP
Det blir inte tid till att käka under GP!På linje har jag oftast ganska utspädd sportdryck och kompletterar med aprikos
Jag kör med vanligt käk på träning och använder ibland en brik med extran, vitargo eller annan kolibridricka precis innan start på GP
Det blir inte tid till att käka under GP!
På linje har jag oftast ganska utspädd sportdryck och kompletterar med aprikos
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 14:49"Kasade runt på 10 timmar och 10 minuter"
Känns som allt är relativt. Själv skulle jag beskriva mig som en fartkomet om jag kom runt på 10 timmar 🙂
"Kasade runt på 10 timmar och 10 minuter"
Känns som allt är relativt. Själv skulle jag beskriva mig som en fartkomet om jag kom runt på 10 timmar 🙂
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 14:59Det gäller att hushålla med krafterna och veta hur hårt man kan köra utan att kalopsa!
Som extremt tjockskallig och trög så vet man inte när man skall lägga av utan man kör vidare i ett endorfin-adrenalinrus.
Jag har trots allt kört några etapplopp och
Det gäller att hushålla med krafterna och veta hur hårt man kan köra utan att kalopsa!
Som extremt tjockskallig och trög så vet man inte när man skall lägga av utan man kör vidare i ett endorfin-adrenalinrus.
Jag har trots allt kört några etapplopp och
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 19:33Jag vet hur jag såg ut, men att jag tvivlade aldrig på min envishet.
Den har alltid funnits med.Min uppväxt baserades på att fråga "Varför?"!
Jag vet hur jag såg ut, men att jag tvivlade aldrig på min envishet.
Den har alltid funnits med.
Min uppväxt baserades på att fråga "Varför?"!
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 20:15Det tar tid, men visst kommer man längre på att fråga om varför på egen hand.
Mest nyfis då jag själv inte hade den insikten då jag startade min Vätternrunda, 90,5kg stod vågen på utan cykelgrejer. Den gick förståss bra, för mig. Och för att vara första
Det tar tid, men visst kommer man längre på att fråga om varför på egen hand.
Mest nyfis då jag själv inte hade den insikten då jag startade min Vätternrunda, 90,5kg stod vågen på utan cykelgrejer. Den gick förståss bra, för mig. Och för att vara första