Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 13:23Hej jag tror att du bör ha tränat runt 200-300 mil om du ska greja vättenrundan under tio timmar, själv hade jag 650 mil inför årets vättenrunda.
Det gick väll inte så bra tyckte jag själv hade målsättning under 8H, men gick på 9H 26minuter, men det blåst
Hej jag tror att du bör ha tränat runt 200-300 mil om du ska greja vättenrundan under tio timmar, själv hade jag 650 mil inför årets vättenrunda.
Det gick väll inte så bra tyckte jag själv hade målsättning under 8H, men gick på 9H 26minuter, men det blåst
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 13:26Hej.
"Att själv cykla under 10 timmar är svårt, om man inte är nästintill tävlingscyklist."
Nja, ja vet inte det ja. Jag har kört ett pass på 19.5 mil nu i somras, själv. Och det tog ca 7.5 timmar dvs 22-23 minuter/milen och det var inte så att jag för
Hej.
"Att själv cykla under 10 timmar är svårt, om man inte är nästintill tävlingscyklist."
Nja, ja vet inte det ja. Jag har kört ett pass på 19.5 mil nu i somras, själv. Och det tog ca 7.5 timmar dvs 22-23 minuter/milen och det var inte så att jag för
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 13:39Alla kan lösa tävlingslicens och bli tävlingscyklist!
Sedan finns det säkert de som anser att det finns någon form av skiljelinje mellan motionär o tävlingscyklist.
Jag kör motionslopp med resultatlista i H-40 och tävlar inte i Elitklass för det är där
Alla kan lösa tävlingslicens och bli tävlingscyklist!
Sedan finns det säkert de som anser att det finns någon form av skiljelinje mellan motionär o tävlingscyklist.
Jag kör motionslopp med resultatlista i H-40 och tävlar inte i Elitklass för det är där
Quote from Khojaste Askari on 13 October 2007, 17:13Hur räknar man antalet mil i sadeln inför VR? Från årsskiftet, hösten eller rentav från förra VR? Har anmält mig i år men aldrig åkt förut, gjort ett Vasalopp och då räknar man antal mil på snö den vintern så det är inte så svårt.
Hur räknar man antalet mil i sadeln inför VR? Från årsskiftet, hösten eller rentav från förra VR? Har anmält mig i år men aldrig åkt förut, gjort ett Vasalopp och då räknar man antal mil på snö den vintern så det är inte så svårt.
Quote from Fredrik Olsson on 13 October 2007, 17:18Bara lite info för att inte fylla denna tråd med allt annat som rör VR och träning inför, så finns det en separat grupp för Vätternrundan:
http://www.funbeat.se/life/groups/overview.asp?GroupID=482
Bara lite info för att inte fylla denna tråd med allt annat som rör VR och träning inför, så finns det en separat grupp för Vätternrundan:
http://www.funbeat.se/life/groups/overview.asp?GroupID=482
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 19:16Loka viktigt som att cykla mycket är att hitta en skön klunga att åka med, man kör inte 30 mil själv om man siktar på sub 10. Där kan man antingen starta sent då många snabba cyklister startar och sen haka på, eller styra upp ett gäng innan som har samma
Loka viktigt som att cykla mycket är att hitta en skön klunga att åka med, man kör inte 30 mil själv om man siktar på sub 10. Där kan man antingen starta sent då många snabba cyklister startar och sen haka på, eller styra upp ett gäng innan som har samma
Quote from Funbeat user on 13 October 2007, 19:20På VR finns inga för snabba klungor. Det enda som man kan vara, är för dåligt tränad för att sitta på hjul.
På VR finns inga för snabba klungor. Det enda som man kan vara, är för dåligt tränad för att sitta på hjul.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 03:42#1 - Dåligt tränad på hjul. Check X
#1 - Dåligt tränad på hjul. Check X
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 03:46Sub 12 sätter jag upp tills någon galning övertygar mig om annat. 10 vore fint men jag tror det är svårt som första runda oavsett.
Sub 12 sätter jag upp tills någon galning övertygar mig om annat. 10 vore fint men jag tror det är svårt som första runda oavsett.
Quote from j sollerman on 14 October 2007, 09:48Man för räkna hur man vill. Finns inget rätt eller fel. Men dom flesta räknar från de man tar ut cykeln efter vintern. Nångång i mars april. Men sen finns det sånna som räknar med "inomhus" mil. Och dom brukar räkna från årsskiftet. Men som sagt, tänk int
Man för räkna hur man vill. Finns inget rätt eller fel. Men dom flesta räknar från de man tar ut cykeln efter vintern. Nångång i mars april. Men sen finns det sånna som räknar med "inomhus" mil. Och dom brukar räkna från årsskiftet. Men som sagt, tänk int