Quote from Guest on 30 May 2013, 23:10Finnes: Nybörjare på cykel (köpt racer i november), halvvägs genom klassikern (Lidingö nesliga drygt tre timmar efter en skada, ÖS strax under sju), just fått smak på landsväg och klungkörning efter en del åkning med en klubb nu i vår, anmäld till Vättern
Finnes: Nybörjare på cykel (köpt racer i november), halvvägs genom klassikern (Lidingö nesliga drygt tre timmar efter en skada, ÖS strax under sju), just fått smak på landsväg och klungkörning efter en del åkning med en klubb nu i vår, anmäld till Vättern
Quote from Funbeat user on 30 May 2013, 23:20- Funkar det bra att lämna in saker i depå under vägen, eller är det bara struligt, köigt och surt? Lär ju vara rätt olika temperatur från tre på natten till tre-fyra på eftermiddagen
Du behöver inte mer kläder än du kan stoppa i bakfickorna. Arm- och be
- Funkar det bra att lämna in saker i depå under vägen, eller är det bara struligt, köigt och surt? Lär ju vara rätt olika temperatur från tre på natten till tre-fyra på eftermiddagen
Du behöver inte mer kläder än du kan stoppa i bakfickorna. Arm- och be
Quote from Sandra Näslund on 30 May 2013, 23:45Mina synpunkter;
-det funkar det bra att lämna in saker i depå, fast jobbigt att hämta ut.- Man överlever gott på det som serveras i depåerna. http://www.vatternrundan.se/Default.aspx?module=4&content=44&fwsite=1&lang=SV
-När du startar så börjar det l
Mina synpunkter;
-det funkar det bra att lämna in saker i depå, fast jobbigt att hämta ut.
- Man överlever gott på det som serveras i depåerna. http://www.vatternrundan.se/Default.aspx?module=4&content=44&fwsite=1&lang=SV
-När du startar så börjar det l
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 02:52Om man startar på natten och har arm- och benvärmare och vindjacka på sig så ska man se till att plocka av sig det så fort temperaturen stiger tillräckligt. Då slipper man klädesplagg som dels stretar och tar emot i vinden och dels kan vara alldeles för v
Om man startar på natten och har arm- och benvärmare och vindjacka på sig så ska man se till att plocka av sig det så fort temperaturen stiger tillräckligt. Då slipper man klädesplagg som dels stretar och tar emot i vinden och dels kan vara alldeles för v
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 08:14Förstår inte vindjacka. En undertröja under cykeltröjan och om nödvändigt en tight väst med vindskydd på framsidan räcker långt.
Förstår inte vindjacka. En undertröja under cykeltröjan och om nödvändigt en tight väst med vindskydd på framsidan räcker långt.
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 08:55Några korta tips och kanske svar på någon fråga...
Sportdryck går att fylla på i depå. Kan dock vara lite kö. Kolla bara så att din mage funkar med sportdryck innan Vättern. Tror de kör med Enervit som vanligt i år med?
Viktigaste tipset: TA DET LUNGT T
Några korta tips och kanske svar på någon fråga...
Sportdryck går att fylla på i depå. Kan dock vara lite kö. Kolla bara så att din mage funkar med sportdryck innan Vättern. Tror de kör med Enervit som vanligt i år med?
Viktigaste tipset: TA DET LUNGT T
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 09:32”Önskas: En massa bra tips och tricks inför min första Vätternrunda så den blir så rolig och icke-plågsam att den inte också blir min sista. Gärna nån sorts totaldragning från avresa hemifrån, via tidsbyte, genomförande, målgång och hemresa. Typ”
Ja men
”Önskas: En massa bra tips och tricks inför min första Vätternrunda så den blir så rolig och icke-plågsam att den inte också blir min sista. Gärna nån sorts totaldragning från avresa hemifrån, via tidsbyte, genomförande, målgång och hemresa. Typ”
Ja men
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 09:41Hej P.
Publicera gärna en packlista.
Det är nog många som tycker det skulle vara bra./F
Hej P.
Publicera gärna en packlista.
Det är nog många som tycker det skulle vara bra.
/F
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 10:59Funbeats forum är fantastiskt, tack för snabba svar!
Några följdfrågor:
Är det alltså mer värt att ha fickorna fulla av arm- och benvärmare och kanske en undertröja (där vill jag ju ha bars och annat) stor del av loppet jämfört med att lämna in, är det
Funbeats forum är fantastiskt, tack för snabba svar!
Några följdfrågor:
Är det alltså mer värt att ha fickorna fulla av arm- och benvärmare och kanske en undertröja (där vill jag ju ha bars och annat) stor del av loppet jämfört med att lämna in, är det
Quote from Funbeat user on 31 May 2013, 11:24För att snabba upp inlämmandet av kläder kan man innan start förbereda genom att märka en vit soppåse med sitt startnummer. Då går det snabbare att lämna in i depå.
För att snabba upp inlämmandet av kläder kan man innan start förbereda genom att märka en vit soppåse med sitt startnummer. Då går det snabbare att lämna in i depå.