Quote from Guest on 1 February 2013, 13:52För närvarande kör jag med 2x10 ultegra växlar från 2008. Uppför är det lite väl tungt och jag funderade på att skaffa tripla klingor fram.
går det att bara köpa en extra 30T klinga (och eventuellt längre bultar) eller är det något mer som behöver bytas
För närvarande kör jag med 2x10 ultegra växlar från 2008. Uppför är det lite väl tungt och jag funderade på att skaffa tripla klingor fram.
går det att bara köpa en extra 30T klinga (och eventuellt längre bultar) eller är det något mer som behöver bytas
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 14:02Vad har du bak idag?
50/34 fram och ...
Vad har du bak idag?
50/34 fram och ...
Quote from Berit Bengtson on 1 February 2013, 14:23Petter WR undrade:
> går det att bara köpa en extra 30T klinga (och eventuellt längre bultar)Nej
> eller är det något mer som behöver bytas ut?
Ja
Du behöver (minimum):
-Ett trippelvevparti
-En trippelframväxel och då troligen även nytt vänster (tri
Petter WR undrade:
> går det att bara köpa en extra 30T klinga (och eventuellt längre bultar)
Nej
> eller är det något mer som behöver bytas ut?
Ja
Du behöver (minimum):
-Ett trippelvevparti
-En trippelframväxel och då troligen även nytt vänster (tri
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 14:28Ok, då får det nog vänta ett tag.
Kör med barends utan fasta intervaller fram, då borde det vä gå att behålla reglaget åtminstone?
Ok, då får det nog vänta ett tag.
Kör med barends utan fasta intervaller fram, då borde det vä gå att behålla reglaget åtminstone?
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 14:37Brukar det inte vara en längre cage (heter det så?) bak också för att kunna hantera den längre kedjan?
Brukar det inte vara en längre cage (heter det så?) bak också för att kunna hantera den längre kedjan?
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 15:34Andrew: har inte räknat exakt, men det är en 10 växlad kasett - tror den spänner från 12-30 men inte säker..
Andrew: har inte räknat exakt, men det är en 10 växlad kasett - tror den spänner från 12-30 men inte säker..
Quote from Rasmus Olsson on 1 February 2013, 15:37Byt till kompakt vevparti istället. Det enda du behöver är att justera ner framväxeln något och korta kedjan något (kanske).
Köper du trippel behöver du även byta bakväxeln, förutom framväxeln och reglagen. Ingen billig historia.
När jag bytte till komp
Byt till kompakt vevparti istället. Det enda du behöver är att justera ner framväxeln något och korta kedjan något (kanske).
Köper du trippel behöver du även byta bakväxeln, förutom framväxeln och reglagen. Ingen billig historia.
När jag bytte till komp
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 15:57Problemet för mig är att jag behöver lättare växlar och minst lika tunga som de jag har nu.
Det är det eviga dilemmat för liggcyklister.. går fort utför och man kan inte ställa sig upp i uppförsbackarna..
Problemet för mig är att jag behöver lättare växlar och minst lika tunga som de jag har nu.
Det är det eviga dilemmat för liggcyklister.. går fort utför och man kan inte ställa sig upp i uppförsbackarna..
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 16:56Då funkar väl Bruses tips, det blir större spridning på växlarna. Med trippel fram ökar risken för att du får samma utväxling flera gånger, det hjälper ju inte. Ändlägena är ju lätta att räkna på, kolla också att hoppen inte blir för stora runt de lägen s
Då funkar väl Bruses tips, det blir större spridning på växlarna. Med trippel fram ökar risken för att du får samma utväxling flera gånger, det hjälper ju inte. Ändlägena är ju lätta att räkna på, kolla också att hoppen inte blir för stora runt de lägen s
Quote from Funbeat user on 1 February 2013, 17:34Det er Bruse som skal ha tårtan i dag.
Kompakt krank er det riktige for deg Petter WR.
Bare sjekk at kagen på giret "gaper" over 28 tenner.
Det er Bruse som skal ha tårtan i dag.
Kompakt krank er det riktige for deg Petter WR.
Bare sjekk at kagen på giret "gaper" over 28 tenner.