Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVäxelfråga
You need to log in to create posts and topics.

Kommer antagligen vilja ha både 11-32 kasett och compact vevparti så småningom.

Är SRAM växlarna kompatibla med shimanos växelreglage (barends för min del)?

11-32 skulle jag inte välja om det inte är 100 % backar.

Jag är just nu nere i Spanien och cyklar på Sierra Nevada med compact och 12-30 kassett. Gott med 30 i backar men på plattan känns det att det kan vara för stort steg mellan växlarna för att få den

Det är just där jag står och velar.. Compact och 11-32 eller trippel.

Fördelen med första alternativet är att jag kan ta det i två steg och det blir inte lika dyrt, om jag inte behöver byta ut växelreglaget - nytt sådant från sram kostar över tusenlappen

Sram och Shimano drar olika mycket kabel på bakväxeln och är därför inte kompatibla med varann.

Per: app.... App . det er inte bakvekselen som drar kabel, men girhendlene. Sram og Shimono er komp.

Trams. Både reglage och återfjädrande bakväxel "drar" kabeln. Nej jag kan inte använda shimanoreglage till min sram force bakväxel eftersom de inte fungerar ihop utan specialadapter.

Varför använda ShimaNO? 🙂

Det var en fråga högre upp i tråden

Hei: den återfjedrane bakvekselen drar ikke mer en girrelage på styret tillater.

Fan , dette sykkelforum er helt på" trynet" etter den gule fr. p David er borte.

Meeeeh, vad spelar det för roll vilken ände som drar åt vilket håll på kabeln när det är en missmatch i hur mycket kabel det går åt för att utföra en växling? Shimanoreglage passar inte till en sram bakväxel utan att sätta på en adapter som översätter ett