Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 20:02Fredrik: Jag använder Shimano eftersom det var det som var på cykeln när jag köpte den. Skulle givetvis kunna byta ifall det blir så att jag ändå får byta allt.
Satt och lekte med den här lite idag:
http://www.gear-calculator.com/#som Håkan C länkade t
Fredrik: Jag använder Shimano eftersom det var det som var på cykeln när jag köpte den. Skulle givetvis kunna byta ifall det blir så att jag ändå får byta allt.
Satt och lekte med den här lite idag:
http://www.gear-calculator.com/#
som Håkan C länkade t
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 14:14"Meeeeh, vad spelar det för roll vilken ände som drar åt vilket håll på kabeln när det är en missmatch i hur mycket kabel det går åt för att utföra en växling? Shimanoreglage passar inte till en sram bakväxel utan att sätta på en adapter som översätter et
"Meeeeh, vad spelar det för roll vilken ände som drar åt vilket håll på kabeln när det är en missmatch i hur mycket kabel det går åt för att utföra en växling? Shimanoreglage passar inte till en sram bakväxel utan att sätta på en adapter som översätter et
Quote from Funbeat user on 17 May 2013, 15:41Dumheter! Bakväxeln "behöver" x antal mm av kabel för att förflytta sig. Där skiljer det sig mellan SRAM och Shimano. Precis som mellan Campa och Shimano och SRAM.
Kassetten för SRAM passar med Shimano bakväxel och viseversa.
Kan vara som så att du för
Dumheter! Bakväxeln "behöver" x antal mm av kabel för att förflytta sig. Där skiljer det sig mellan SRAM och Shimano. Precis som mellan Campa och Shimano och SRAM.
Kassetten för SRAM passar med Shimano bakväxel och viseversa.
Kan vara som så att du för
Quote from Funbeat user on 20 May 2013, 13:55Å där gav alla bokstavsförkortningar upp!
Och många lärde sig något nytt 😉
Å där gav alla bokstavsförkortningar upp!
Och många lärde sig något nytt 😉
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 11:31Lyckades hitta hela paketet med tre klingor fram för ett bra pris så det lär nog bli detta för min del. Dottern gillar att åka med mig i vagnen bakom och jag är inte säker på att det skulle räcka med compact för att ta mig upp för backarna häromkring.. Tv
Lyckades hitta hela paketet med tre klingor fram för ett bra pris så det lär nog bli detta för min del. Dottern gillar att åka med mig i vagnen bakom och jag är inte säker på att det skulle räcka med compact för att ta mig upp för backarna häromkring.. Tv
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 13:09Har du 10-delat bak finns ingen anledning att ha trippel fram, -bara massa krångel ....( tycker jag i alla fall)
Har du 10-delat bak finns ingen anledning att ha trippel fram, -bara massa krångel ....( tycker jag i alla fall)
Quote from Funbeat user on 11 July 2013, 16:33På liggcykel är det svårare att cykla uppåt (kan inte resa sig och trycka från som på en upprätt cykel) och går samtidigt betydligt snabbare nerför. Det gör att man ofta behöver ett större spann på växlarna.
Sen har jag börjat dra på lite långturer med
På liggcykel är det svårare att cykla uppåt (kan inte resa sig och trycka från som på en upprätt cykel) och går samtidigt betydligt snabbare nerför. Det gör att man ofta behöver ett större spann på växlarna.
Sen har jag börjat dra på lite långturer med
Quote from Berit Bengtson on 11 July 2013, 16:55Petter:
Jag kanske missförstår ditt inlägg, eller kommer ihåg fel.
Men så vitt jag vet är Ultegra 65-serien 9.delad
Det är 66 och 67-serierna som är 10-delade, och den nyss presenterade 11-delade Ultegra heter följaktligen 68001-Vevpartier, och vevlager
Petter:
Jag kanske missförstår ditt inlägg, eller kommer ihåg fel.
Men så vitt jag vet är Ultegra 65-serien 9.delad
Det är 66 och 67-serierna som är 10-delade, och den nyss presenterade 11-delade Ultegra heter följaktligen 6800
1-Vevpartier, och vevlager
Quote from Funbeat user on 16 July 2013, 11:49Tack för infon Håkan. Har trippelkontrollerat nu och jag har 10 växlar på min ultegra ur 65-serien 😛
Tack för infon Håkan. Har trippelkontrollerat nu och jag har 10 växlar på min ultegra ur 65-serien 😛