Quote from Guest on 7 August 2010, 08:30Hej!
För 3 dje gången iår så pajade mina shimano 105 växlar igen!
samma sak varje gång, kan inte längre växla ner från höga drevet till lilla.. fått det utbytt på garanti varje gång men nu börjar jag tröttna.. Då jag klassar mig som glad motionär tycker j
Hej!
För 3 dje gången iår så pajade mina shimano 105 växlar igen!
samma sak varje gång, kan inte längre växla ner från höga drevet till lilla.. fått det utbytt på garanti varje gång men nu börjar jag tröttna.. Då jag klassar mig som glad motionär tycker j
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:40Det problemet hade jag på min första cykel med Sora reglage. Då räckte det med att lossa vajern från växeln och sen skruva fast den igen. Sen funkade det igen.
Det hände tre gånger dom 50 milen jag körde med sora innan jag slängde på lite Ultegra prylar.
Det problemet hade jag på min första cykel med Sora reglage. Då räckte det med att lossa vajern från växeln och sen skruva fast den igen. Sen funkade det igen.
Det hände tre gånger dom 50 milen jag körde med sora innan jag slängde på lite Ultegra prylar.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 08:41Vad är det som går sönder?
Växelreglaget, vajern eller växel?
Fram eller bakväxeln?Jag själv har också 105:an, och har använt den i två säsonger utan problem.
Vad är det som går sönder?
Växelreglaget, vajern eller växel?
Fram eller bakväxeln?
Jag själv har också 105:an, och har använt den i två säsonger utan problem.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 09:46Det är framväxeln som inte drar ner kedjan till minsta kransen. Vajern är hel och sitter på rätt plats på växeln! För jag handtaget mot nedväxling så har jag ett lätt motstånd som det ska vara men sen blir det stumt då jag är i botten, men kedjan ligger
Det är framväxeln som inte drar ner kedjan till minsta kransen. Vajern är hel och sitter på rätt plats på växeln! För jag handtaget mot nedväxling så har jag ett lätt motstånd som det ska vara men sen blir det stumt då jag är i botten, men kedjan ligger
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 09:55Utbytt på garanti? Vad exakt är det dom bytt? Eller menar du att dom åtgärdade felet?
Utbytt på garanti? Vad exakt är det dom bytt? Eller menar du att dom åtgärdade felet?
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 10:122 ggr har dom bytt handtag och vajer och en gång växel fram..
2 ggr har dom bytt handtag och vajer och en gång växel fram..
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 11:00Har du kollat så att stoppskruvarna för ändlägerna är rätt justerade?
Låter som den stoppar växelns rörelse för tidigt.
Kan det vara så enkelt, kolla.
Har du kollat så att stoppskruvarna för ändlägerna är rätt justerade?
Låter som den stoppar växelns rörelse för tidigt.
Kan det vara så enkelt, kolla.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 14:29Byt till Campagnolo...
Byt till Campagnolo...
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 18:20Eller Sram
Eller Sram
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 18:49"Tacksam för förslag"
Campagnolo, är svaret på din bön;)
http://www.campagnolo.com/jsp/en/index/index.jsp
Vänligen
P.
"Tacksam för förslag"
Campagnolo, är svaret på din bön;)
http://www.campagnolo.com/jsp/en/index/index.jsp
Vänligen