Quote from Guest on 8 June 2011, 11:31Länken leder till en bild på min pulskurva från i måndags
BILD:http://1.bp.blogspot.com/-Yien_yqmorA/Te4Tsbv3VgI/AAAAAAAAABg/2s-sFpftcVA/s1600/Ska%25CC%2588rmavbild+2011-06-07+kl.+10.10.20.png
Peakarna i linjen inträffar efter ca 5 km, inga högspännings
Länken leder till en bild på min pulskurva från i måndags
Peakarna i linjen inträffar efter ca 5 km, inga högspännings
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 11:41"Det kändes inte ok när det hände."
Beskriv denna känsla lite mer ingående för en läkare. Typ nu. Direkt. Innan det händer igen.
"Det kändes inte ok när det hände."
Beskriv denna känsla lite mer ingående för en läkare. Typ nu. Direkt. Innan det händer igen.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 11:47hjärtrus?
hjärtrus?
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 11:57Kan bara hålla med Anders. Känns det ok så är det ok, brukar jag hävda. Och omvänt - känns det inte ok så är det inte ok. Återspeglar den där pulsgrafen ditt hjärtas beteende och du inte gjorde några synnerligen märkliga manövrar så verkar det inte helt b
Kan bara hålla med Anders. Känns det ok så är det ok, brukar jag hävda. Och omvänt - känns det inte ok så är det inte ok. Återspeglar den där pulsgrafen ditt hjärtas beteende och du inte gjorde några synnerligen märkliga manövrar så verkar det inte helt b
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 12:09Sådär får jag _alltid_ i värme när jag cyklar i småbranta uppförsbackar. Pulsen rusar upp i 200 och man mår lite illa. Typiskt värmeslag. Sluta spring och andas sakta in och ut i en tio minuter o sen dricker du lite lagom så går det över.
Sådär får jag _alltid_ i värme när jag cyklar i småbranta uppförsbackar. Pulsen rusar upp i 200 och man mår lite illa. Typiskt värmeslag. Sluta spring och andas sakta in och ut i en tio minuter o sen dricker du lite lagom så går det över.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:58Med "inte ok" menade jag att det kändes inte som vanligt. Det var inte direkt obehagligt. Hjärtat slog snabbare än det brukar vid den ansträngningen. Och själv tror jag att det bara handlar om värme och vätska. OM man nu kan använda ordet "bara" när det h
Med "inte ok" menade jag att det kändes inte som vanligt. Det var inte direkt obehagligt. Hjärtat slog snabbare än det brukar vid den ansträngningen. Och själv tror jag att det bara handlar om värme och vätska. OM man nu kan använda ordet "bara" när det h
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:47Jordkabel.
Jordkabel.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:07Jag fick frågan om jag brukade få hjärtklappning i samband med ansträgning då jag mönstrade, eftersom EKG:et antydde att jag kunde ha sådana besvär. Jag hade dock vare sig då eller senare känt av det.
Förrän på halvmarathon i fjol då jag råkade ut får de
Jag fick frågan om jag brukade få hjärtklappning i samband med ansträgning då jag mönstrade, eftersom EKG:et antydde att jag kunde ha sådana besvär. Jag hade dock vare sig då eller senare känt av det.
Förrän på halvmarathon i fjol då jag råkade ut får de
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:16Jordkabel:
Ja, nu snackar vi kluriga lösningar 🙂
Skulle köpa det om det inte vore för att jag sprungit när många gånger förut utan störningar. Mitt i ett villaområde så någon starkström lär det inte vara tal om. Och om det faktiskt låg en starkströmsk
Jordkabel:
Ja, nu snackar vi kluriga lösningar 🙂
Skulle köpa det om det inte vore för att jag sprungit när många gånger förut utan störningar. Mitt i ett villaområde så någon starkström lär det inte vara tal om. Och om det faktiskt låg en starkströmsk
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:31Man gräver ned högspänningskablar och det är starkström.
Man gräver ned högspänningskablar och det är starkström.