Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:41Jag vet David. Jag är liksom i den branschen. På platsen jag befann mig finns garanterat inget starkare än hushållsström.
Jag vet David. Jag är liksom i den branschen. På platsen jag befann mig finns garanterat inget starkare än hushållsström.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:52230 volt hushållsström är starkström.
230 volt hushållsström är starkström.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 16:21Nja men då är vi inne på semantik. Hushållsström är visserligen starkström inte så stark att den stör en pulsklocka. Det kan däremot en luftledning på 40kV eller mer göra.
Om en markledning kan göra detsamma låter jag vara osagt. Det finns hur som helst
Nja men då är vi inne på semantik. Hushållsström är visserligen starkström inte så stark att den stör en pulsklocka. Det kan däremot en luftledning på 40kV eller mer göra.
Om en markledning kan göra detsamma låter jag vara osagt. Det finns hur som helst
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 16:35Semantik?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Starkstr%C3%B6m
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:40Mitt hjärta får spelet ibland, men inte när jag anstränger mig.
Mitt hjärta får spelet ibland, men inte när jag anstränger mig.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:41Jag skrev till Garmin igår och klagade på min Garmin bla för liknande pulsrusningar som din kurva visar. Titta på mitt Stockholm Marathon. Pulskurvan är ett skämt.
Klagade att jag blir orolig och har varit hos läkaren som du och fått ok på hjärtat. De k
Jag skrev till Garmin igår och klagade på min Garmin bla för liknande pulsrusningar som din kurva visar. Titta på mitt Stockholm Marathon. Pulskurvan är ett skämt.
Klagade att jag blir orolig och har varit hos läkaren som du och fått ok på hjärtat. De k
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:53"Det kändes inte ok när det hände" - då är det nog inte bara pulsmätaren som har konstigheter för sig.
"Det kändes inte ok när det hände" - då är det nog inte bara pulsmätaren som har konstigheter för sig.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:44Vissa, som i näst intill ALLA ämnen utger sig för att vara vederhäftiga och mycket "kunniga" tycks ovan blanda ihop starkSTRÖM och högSPÄNNING å det grövsta! Vänligen SKILJ på ström (Ampere) och spänning (Volt) då det är två helt skilda saker. Jämför t.ex
Vissa, som i näst intill ALLA ämnen utger sig för att vara vederhäftiga och mycket "kunniga" tycks ovan blanda ihop starkSTRÖM och högSPÄNNING å det grövsta! Vänligen SKILJ på ström (Ampere) och spänning (Volt) då det är två helt skilda saker. Jämför t.ex
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 22:58Ja, kan man inte det bör man läsa om åk. 7 i fysik....
Ja, kan man inte det bör man läsa om åk. 7 i fysik....
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 01:05Man bör med andra ord inte vara rädd för ev högspänningsledningar som är kopplade till diskbänken?
Man bör med andra ord inte vara rädd för ev högspänningsledningar som är kopplade till diskbänken?