Quote from Guest on 24 March 2011, 14:52Jag undrar vad som är bäst att äta innan och efter ett träningspass.
Jag tränar oftast tidigt på morgonen och äter ingenting innan jag ställer mig på löpbandet och springer en mil.
Ska man äta nåt innan?
Vad i såntfall?Och vad är bra att äta /dri
Jag undrar vad som är bäst att äta innan och efter ett träningspass.
Jag tränar oftast tidigt på morgonen och äter ingenting innan jag ställer mig på löpbandet och springer en mil.
Ska man äta nåt innan?
Vad i såntfall?
Och vad är bra att äta /dri
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:02Lena: du behöver inte äta något innan ditt morgonpass. Men var noga med att äta efteråt!
efter passet: ät det du brukar äta till frukost. Du behöver inte ändra din kosthållning för att du har tränat innan. det kan iof vara så att du blir hungrigare efter
Lena: du behöver inte äta något innan ditt morgonpass. Men var noga med att äta efteråt!
efter passet: ät det du brukar äta till frukost. Du behöver inte ändra din kosthållning för att du har tränat innan. det kan iof vara så att du blir hungrigare efter
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:10Jag skulle ta mig ett glas vatten innan, och sedan äta en bra frukost efter passet 🙂
Jag skulle ta mig ett glas vatten innan, och sedan äta en bra frukost efter passet 🙂
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:29Jag klarar inte att springa på löpbandet utan att äta något. Jag brukar därför ta en drickyoghurt precis när jag går upp. Det ger mig tillräckligt med energi för att fixa ett löppass efteråt, men lägger sig inte i magen och ger håll.
Sedan brukar jag ät
Jag klarar inte att springa på löpbandet utan att äta något. Jag brukar därför ta en drickyoghurt precis när jag går upp. Det ger mig tillräckligt med energi för att fixa ett löppass efteråt, men lägger sig inte i magen och ger håll.
Sedan brukar jag ät
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 15:32Har man ätit en ordentlig middag inte alltför tidigt dagen innan så finns det en hel del energi kvar i kroppen därifrån, däremot, som sagt, är man lite uttorkad efter natten, så ett glas vatten kan nog vara bra!
Har man ätit en ordentlig middag inte alltför tidigt dagen innan så finns det en hel del energi kvar i kroppen därifrån, däremot, som sagt, är man lite uttorkad efter natten, så ett glas vatten kan nog vara bra!
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:32Klarar inte morgonlöpning utan en kaffe! I övrigt kan frukosten få vänta till efter passet, jag springer ändå på gårdagens energiintag.
Klarar inte morgonlöpning utan en kaffe! I övrigt kan frukosten få vänta till efter passet, jag springer ändå på gårdagens energiintag.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 15:55Tack för svaren, låter som om det inte är så viktigt att äta innan träningen.
Sen funderar jag på, direkt efter träningen är det många som säger att det är bra att ta t ex en Gainomax.
Vad söger Ni?
Tack för svaren, låter som om det inte är så viktigt att äta innan träningen.
Sen funderar jag på, direkt efter träningen är det många som säger att det är bra att ta t ex en Gainomax.
Vad söger Ni?
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 16:28Visst kan man ta en Gainomax om man inte har nåt annat, men riktig mat är alltid bättre. Man ska inte äta nåt speciellt bara för att man har tränat.
Visst kan man ta en Gainomax om man inte har nåt annat, men riktig mat är alltid bättre. Man ska inte äta nåt speciellt bara för att man har tränat.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 16:43Protein och kolhydrater. Om det kommer från "Riktig mat" (tm) eller Gainomax spelar mindre roll.
Protein och kolhydrater. Om det kommer från "Riktig mat" (tm) eller Gainomax spelar mindre roll.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 17:21Det fattas en massa trevliga ämnen i Gainomax som en bra o balanserad kost innehåller.
Det fattas en massa trevliga ämnen i Gainomax som en bra o balanserad kost innehåller.