Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 21:00Jag känner igen mig själv i detta, ligger på 109 kg 187 cm. Sprang milen på 45:45, iofs på löpband.
Ska bli väldigt intressant att se hur du utvecklas.
Jag känner igen mig själv i detta, ligger på 109 kg 187 cm. Sprang milen på 45:45, iofs på löpband.
Ska bli väldigt intressant att se hur du utvecklas.
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 21:32Började träna för ca 19 månader sen och vägde då 111kg längd 183 tog då milen på ca 60 min. Nu väger jag 89 kg och springer milen på ca 40 min. Alltså 20 min bättre när jag väger 22 kg mindre.
Nu verkar det som om du är bättre tränad än vad jag var och h
Började träna för ca 19 månader sen och vägde då 111kg längd 183 tog då milen på ca 60 min. Nu väger jag 89 kg och springer milen på ca 40 min. Alltså 20 min bättre när jag väger 22 kg mindre.
Nu verkar det som om du är bättre tränad än vad jag var och h
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 00:06-18 kg på ett halvår, ~63 min -> 47 min = 16 minuter so far...
-18 kg på ett halvår, ~63 min -> 47 min = 16 minuter so far...
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 07:23Tack för alla bra o peppande svar 🙂 Alltid kul och veta vad som är "rimligt" att nå så man inte sätter för höga krav på sig och misslyckas så säga 🙂
Idag löper jag bådde inne och ute har samma tid ungefär på löpband och i naturen om det är plant då..
Tack för alla bra o peppande svar 🙂 Alltid kul och veta vad som är "rimligt" att nå så man inte sätter för höga krav på sig och misslyckas så säga 🙂
Idag löper jag bådde inne och ute har samma tid ungefär på löpband och i naturen om det är plant då..
Quote from Lars Breström on 7 April 2011, 09:48Johan, wow, vilken utveckling!
Christer, kör hårt, du kommer att bli grymt snabb!
Johan, wow, vilken utveckling!
Christer, kör hårt, du kommer att bli grymt snabb!
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 18:55Tack Daniel för WOW:et. Det är så förbaskat roligt att träna nu förtiden. Älskar terränglöpning och snart är skogen framme och snön borta.
Tack Daniel för WOW:et. Det är så förbaskat roligt att träna nu förtiden. Älskar terränglöpning och snart är skogen framme och snön borta.
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 00:02Jag tycker den här omvandlingssidan är lite rolig, sen vet jag inte om det stämmer. Det står iofs att den förutsätter att alla annat utom vikten är konstant.
http://www.runningforfitness.org/calc/diet/weighteffect
Jag tycker den här omvandlingssidan är lite rolig, sen vet jag inte om det stämmer. Det står iofs att den förutsätter att alla annat utom vikten är konstant.
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 10:26Känns spontant som om det ger lite mycket utslag per kilo. När jag tog mig själv som exempel skulle varje kilo minskad vikt göra mig nästan 4s snabbare per km under ett helt marathon.
Känns spontant som om det ger lite mycket utslag per kilo. När jag tog mig själv som exempel skulle varje kilo minskad vikt göra mig nästan 4s snabbare per km under ett helt marathon.
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 10:33Dessa tabeller är ju baserade på den helt teoretiska uträkningen att 1 kg ger 3s/km snabbare tid för alla. Det är baserat på att man kan korrelera VO2MAX mot tider på lopp för en individ och då man går ner i vikt får man bättre VO2MAX som räknas per kg.
D
Dessa tabeller är ju baserade på den helt teoretiska uträkningen att 1 kg ger 3s/km snabbare tid för alla. Det är baserat på att man kan korrelera VO2MAX mot tider på lopp för en individ och då man går ner i vikt får man bättre VO2MAX som räknas per kg.
D
Quote from Funbeat user on 8 April 2011, 12:46Grymt bra tid Christer!
Själv sprang jag åttan i Skatås igår på under 45min och jag är sjukt nöjd med det.
Vikt: 130kg Längd: 2m
Grymt bra tid Christer!
Själv sprang jag åttan i Skatås igår på under 45min och jag är sjukt nöjd med det.
Vikt: 130kg Längd: 2m